REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-31.07.2020)
Sławomir Nitek, dyrektor generalny Action Polska

Sławomir Nitek, dyrektor generalny Action Polska (fot. materiały prasowe)

Strona 2 z 2
REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Jak opisałby Pan rynek, na którym działa Action w Polsce? Konkurenci są dość mocni, np. Pepco, ale rozwija się również Dealz, Tedi i kilka innych, np. Tiger.

Action nie ma jednego dużego konkurenta, a to dlatego że mamy w ofercie 14 kategorii produktowych. Można powiedzieć, że z każdym z graczy z rynku niespożywczego konkurujemy w innym zakresie, ale w ramach tych 14 kategorii.

Nie wymienił Pan jako konkurentów Biedronki i Lidla, a te sieci, szczególnie Lidl, bardzo mocno rozwijają ofertę przemysłową. Być może są to konkurenci, z którymi będziecie musieli się wkrótce liczyć?

Może tak być, jednak Action to dyskont, ale zupełnie inny niż sieci spożywcze. Mamy inną ofertę i inny poziom cenowy. Jesteśmy bardzo dobrzy w tym co robimy, ponieważ jesteśmy specjalistami w swojej dziedzinie.

I to wystarczy?

Tak. Artykuły przemysłowe nie są kategoriami wiodącymi w sieciach spożywczych. Tam, na półkach ewidentnie dominuje żywność, a na ten rodzaj oferty nie będziemy się z nimi ścigać. Wyzwaniem dla nas w Polsce – tak jak dla wszystkich innych detalistów – jest bardzo ostra konkurencja. Pokazują nam to liczne konsolidacje i upadłości, z którymi mamy do czynienia w polskim handlu w ostatnich latach. Jest to rynek bardzo wymagający i na pewno niełatwo jest znaleźć dla siebie dobry model funkcjonowania. W tym wypadku, jeśli chodzi o Action, jesteśmy dosyć spokojni, ponieważ nasz model operacyjny jest efektywny i jesteśmy dobrze przygotowani do tego typu wyzwań.

Rozmawiał Łukasz Stępniak.

Kliknij i przeczytaj poprzednie części wywiadu ze Sławomirem Nitkiem:
Sławomir Nitek, szef Action Polska: Naszą przewagą jest asortyment [WYWIAD]
Action z ambitnymi planami rozwoju. Wejdzie do Warszawy i stanie się siecią ogólnopolską [WYWIAD]

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony