REKLAMAJACOBS - ZIARNA - BANER GŁÓWNY (01-15.10.2019)
Słodycze w hipermarkecie sieci Carrefour

Słodycze w hipermarkecie sieci Carrefour (Łukasz Rawa)

Według firmy Nielsen rynek słodyczy i przekąsek w Polsce jest już wart 17,3 mld zł i odpowiada za 13,3 proc. wartościowych obrotów całego koszyka spożywczego. - W ostatnich 12 miesiącach cała omawiana kategoria odnotowała wzrost wartości sprzedaży o 5,4 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej i była to dynamika zbliżona do tempa wzrostu całego koszyka spożywczego, który w tym samym czasie urósł o 5,6 proc. - komentuje Joanna Rogalska, Client Director Nielsen.

REKLAMA

Dyskonty przejmują rynek

Podobnie jak w przypadku koszyka spożywczego w ujęciu wolumenowym dynamika była słabsza i utrzymała się na poziomie +1,1 proc. rok do roku. Najszybciej rozwijał się segment słonych przekąsek (na poziomie 3,2 proc.), wolniej rosła sprzedaż produktów czekoladowych (+0,6 proc.) oraz nieczekoladowych (+1 proc.).
Jak wskazuje Joanna Rogalska wzrost wartości rynku najbardziej napędziły trzy kanały: dyskonty z dynamiką sprzedaży rzędu 11,7 proc., sklepy spożywcze, a w ich ramach średnie sklepy spożywcze odnotowujące dynamikę na poziomie 12,1 proc., oraz stacje benzynowe, które zwiększyły sprzedaż analizowanych produktów o 10 proc. rok do roku.

- Za wolniejszy wzrost sprzedaży na poziomie całego kraju odpowiedzialne były wyniki uzyskane w hipermarketach oraz supermarketach, które zanotowały spadek obrotów słodyczami i przekąskami w porównaniu do okresu sierpień 2017 – lipiec 2018 roku odpowiednio o 2,7 proc. oraz 2,8 proc.. W rezultacie wzrosło znaczenie dyskontów – tłumaczy ekspertka firmy Nielsen.

Rynek gum do żucia

Największą kategorią pozostają ciastka, które odpowiadają za 13,6 proc. obrotów wartościowych kategorii. W dalszej kolejności znajdują się tabliczki czekoladowe z udziałem 11,5 proc. oraz praliny, do których należy 11,3 proc. rynku. To właśnie te trzy grupy w największym stopniu przyczyniły się do wzrostu sprzedaży wartościowej całego rynku słodyczy. Równie istotny wpływ odegrały batony oraz wafle – z dynamiką sprzedaży odpowiednio na poziomie 7,8 proc. oraz 7,6 proc.

- Jednak najszybciej rosnącą kategorią pozostają batony muesli i specjalistyczne, których wartość wzrosła w ostatnich 12 miesiącach o 16,3 proc. za sprawą kontynuacji obserwowanego w ostatnich latach dynamicznego rozwoju batonów specjalistycznych. Popularność tych produktów należy przypisać trendowi prozdrowotnemu; wytwórcy słodyczy ogółem odpowiadają na potrzebę przyjemności. Same batony muesli i specjalistyczne wciąż stanowią małą część słodkiego tortu z udziałami wartościowymi na poziomie 1,3 proc.. Warto zwrócić uwagę także na gumy do żucia, których wartość sprzedaży wzrosła o 5,1 proc. Przyczynili się do tego w znacznym stopniu nowi gracze – wyjaśnia Joanna Rogalska z Nielsena.

I dodaje: - Przyglądając się tabliczkom, widzimy rozwój segmentu czekolad gorzkich/deserowych, jak również białych, które w omawianym okresie odnotowały wzrosty wartościowe odpowiednio o 7,3 proc. oraz o 6,6 proc. Niemniej jednak wciąż dominują mleczne tabliczki odpowiadające za 70 proc. obrotów wartościowych kategorią.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony