REKLAMARC Foods - baner główny - listopad 2018

(fot. materiał partnera)

Dan Cake Polonia, lider rynku ciast pakowanych w Polsce, wystartował z nową platformą komunikacji. Kampanię pod hasłem „Smak beztroski” poprzedziły wnikliwe badania etnograficzne, które dały pogłębiony obraz motywacji, którymi kierują się konsumenci tego typu wyrobów.

- Wydawałoby się, że jako lider kategorii o konsumentach ciast pakowanych wiemy wszystko. Dopiero złożony proces pogłębionych badań pozwolił nam odkryć prawdziwą motywację leżącą po stronie konsumentów i potwierdził, jak nasze bezkompromisowe podejście do kwestii jakości produktu i receptur pozwoliło firmie zbudować silną pozycję na rynku – przyznaje Wiktor Kowalski, szef działu marketingu w Dan Cake Polonia.

Badanie, o którym mówi Kowalski, zostało przeprowadzone na początku tego roku na zlecenie firmy Dan Cake Polonia. Objęło grupę Polaków w wieku 25-45 lat, zarówno singli, jak i osób mających rodzinę i dzieci, mieszkańców małych miejscowości i największych aglomeracji, którzy regularnie kupują ciasta pakowane. Przemyślana metodologia firmy zaowocowała bardzo dokładnym obrazem stylu życia i motywacji tych konsumentów. I tak głównym powodem, dla którego ludzie w tym przedziale wiekowym wolą pakowane wyroby ze sklepu od wyrobów z cukierni, jest fakt, że na etykiecie produktu pakowanego jest podany skład (czego nie oferuje cukiernia), zaś foliowe opakowanie jest gwarancją zachowana higieniczności produktu – okazuje się, że dla badanych bardzo duże znaczenie ma to, że szczelnie zapakowanego w folię ciasta nikt wcześniej nie dotykał. Wraz z podaną datą przydatności do spożycia daje to zdecydowaną przewagę nad wyrobami tradycyjnych cukierników.

ŻYCIE NA LUZIE

Ludzie jadający ciasta pakowane żyją na luzie. Nie zależy im np. na tym, by imponować innym, cenią autentyczność. Nie chcą spędzać czasu w kuchni, dlatego cenią rozwiązania convenience (ale nie kosztem jakości wyrobów). Młodsi często jadają na mieście. Są gościnni, towarzyscy, otaczają się szerokim kręgiem znajomych. To typ ludzi, którym łatwo przychodzi zaprzyjaźnić się z sąsiadami, współpracownikami z pracy, znajomymi, których dzieci chodzą do tej samej szkoły itp. Nie mają problemu z nieoczekiwanymi wizytami, lubią nieformalne spotkania w luźnej atmosferze. Jako gospodarze nie krępują się podjąć gości ciastem kupionym w sklepie, a nie upieczonym w domu bądź kupionym w cukierni. W większości posiadają niewielki zapas tego typu produktów – na wypadek, gdy ktoś nieoczekiwanie wpadnie lub sami nabiorą ochoty na coś słodkiego albo po prostu będą chcieli szybko zaspokoić głód. Kupowaniu na zapas sprzyja fakt, że na opakowaniu jest podana data przydatności do spożycia.
Ciasta pakowane sprawdzają się doskonale podczas nieformalnych spotkań ze znajomymi. Istotnym jest fakt, że konsumenci w objętej badaniem grupie wiekowej są osobami towarzyskimi i chętnie uczestniczą lub organizują spontaniczne spotkania z rodziną lub znajomymi – dopowiada Wiktor Kowalski. – Choć sami nie potrafią lub nie lubią piec, ciasto jest dla nich ważnym elementem w podejmowaniu gości. Estetyczny wygląd, a przede wszystkim smak to kluczowy argument dla wyboru tego typu produktów – dopowiada szef działu marketingu w firmie Dan Cake Polonia.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony