REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny (31.10 - 17.11.2019)
Daniel Zhang, dyrektor generalny Alibaby, podczas Dnia Inwestora 2019

Daniel Zhang, dyrektor generalny Alibaby, podczas Dnia Inwestora 2019 (fot. materiały prasowe, Alibaba)

Zarząd Alibaby chce, aby co czwarty człowiek na Ziemi był klientem co najmniej jednej z platform sprzedaży rozwijanych przez firmę. 2 miliardy obsługiwanych osób to cel na 2036 r. Wcześniej, już w 2024 r., Alibaba celuje w osiągnięcie połowy tej liczby.

REKLAMAStoisko mięsne - belka w artykuła (14.11.-31.12.2019)

Koncern poinformował o swoich planach corocznego Dnia Inwestora. Dyrektor generalny Daniel Zhang zdradził, że Alibaba już teraz ma w Chinach 730 mln aktywnych klientów, a poza rodzimym krajem z jej sklepów, platform i innych narzędzi korzysta ok. 130 mln osób. To oznacza, że do granicy 1 mld brakuje już "tylko" 140 mln klientów.

Śmiało prezentują się także plany dotyczące rozwoju platform i innych kanałów sprzedaży online i offline Alibaby. Za pięć lat, na koniec 2024 r., sprzedaż za pośrednictwem wszystkich narzędzi firmy, w tym platform typu marketplace, w samych tylko Chinach ma wynieść 10 bilionów juanów, czyli ok. 1,4 biliona dolarów. To oszałamiająca kwota; podkreślmy jednak, że mowa tutaj nie o przychodach Alibaby, lecz o wartości wszystkich dóbr sprzedanych na licznych platformach należących do firmy w Chinach.

Długoterminowo Alibaba chce nie tylko obsługiwać 2 miliardy klientów, ale także wspierać rozwój 10 milionów firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw i pomóc w stworzeniu 100 mln miejsc pracy. Takie cele zrealizowane mają zostać do 2036 r.

Podczas Dnia Inwestora pojawiła się także informacja, że z płatności przy pomocy Alipay korzysta już teraz ok. 900 mln osób w samych tylko Chinach.

Przypomnijmy, że w 2018 r. przychody Grupy Alibaba kształtowały się na poziomie 56,15 mld dol. W porównaniu z wcześniejszym rokiem wzrosły aż o 51 proc. Koncern wypracował także niemal 12 mld dol. zysku netto (wzrost o 12 proc.).

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony