REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-31.07.2020)

(fot. mat. pras.)

W zeszłym roku sieć Spar International odnotowała sprzedaż w wysokości 37,1 mld euro. Oznacza to wzrost przychodów o 4,35 proc. – podała firma w komunikacie.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Spar International zakończył zeszły rok liczbą 13 320 sklepów pod szyldem Spar działających na 48 rynkach na całym świecie na czterech kontynentach. To wzrost o 208 sklepów w porównaniu z 2018 r. Jednocześnie, w ciągu ostatnich czterech lat Spar International urósł o ponad 1200 sklepów.

W ubiegłym roku marka została wprowadzona na dwa nowe rynki – Kosowa i Armenii.

W Europie Zachodniej sprzedaż Spar wzrosła o 3,57 proc. do 22,9 mld euro, co stanowi 62 proc. światowych obrotów sieci. Najbardziej znaczący wzrost sprzedaży przypadł jednak na Europę Środkowo-Wschodnią, gdzie wyniósł 6,83 proc. W tym rejonie wyniki firmy były najwyższy w historii i osiągnęły poziom 6,2 mld euro.

Natomiast w Afryce i na Bliskim Wschodzie, gdzie marka jest obecna w 14 krajach, Spar utrzymał swoją trajektorię wzrostu ze sprzedażą 6,06 mld euro, co stanowi wzrost o 5,26 proc. w stosunku do 2018 r. Z kolei w regionie Azji i Pacyfiku Spar umocnił swoją pozycję na wielu rynkach, na których działa, ze wzrostem o 3,04 proc. rok do roku i sprzedażą detaliczną 1,94 miliarda euro.

Łącznie siedem regionalnych podmiotów Spar w Chinach razem wygenerowało przychód w wysokości 1,54 mld euro, co stanowi wzrost o 2,16 proc.

– W obliczu wzmożonej międzynarodowej konkurencji marce Spar po raz kolejny udało się osiągnąć wyjątkowe wyniki. Wspólnym trendem na wielu naszych rynkach w 2019 roku była lepsza skuteczność marki Spar w porównaniu z kluczowymi lokalnymi i światowymi konkurentami. Siła naszej międzynarodowej sieci oraz wzrost naszej działalności w zakresie dystrybucji i łańcucha dostaw, przyniosły znaczącą przewagę konkurencyjną naszym sklepom, umożliwiając sprawne i szybkie reakcje na zmieniające się trendy konsumenckie i rynkowe – skomentował wyniki Tobias Wasmuht, CEO Spar International.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony