REKLAMAPRIM (KABANOS) - Kiełbaski z becułecki - Baner Główny (27- 31.03.2020)
Tak wyglądają znaki towarowe, które stara się zarejestrować Grupa Specjał

Tak wyglądają znaki towarowe, które stara się zarejestrować Grupa Specjał (fot. UPRP)

Grupa Specjał stara się o rejestrację znaków towarowych Livio Market Plus, Rabat Detal Market Plus, Nasz Sklep Premium Market Plus oraz kilku podobnych - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Firma nie zdradza jednak swoich planów w tym zakresie.

REKLAMA

Próbowaliśmy się tego dowiedzieć, jednak na nasze pytania przesłane Grupie Specjał na początku lutego do dziś nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Przedstawiciele firmy, z którymi rozmawialiśmy na ten temat, nic nie wiedzieli o nowych znakach ani planach związanych z nimi. Tym samym o przyczynach chęci zarejestrowania wspomnianych znaków możemy jedynie spekulować.

Jednym z możliwych wariantów jest decyzja Specjału o wprowadzaniu elementów co-brandingu poszczególnych sieci handlowych. Wielu klientów nie zdaje sobie sprawy, że Livio, Rabat Detal czy Nasz Sklep to sieci, których organizatorem jest ten sam podmiot. Dodanie w logotypach członu "Market Plus" pozwoliłoby na zwiększenie świadomości klientów w tym zakresie. Za takim wariantem przemawia zestawienie trzech nowych logotypów utrzymanych w bardzo podobnej stylistyce (patrz obok).

Jednocześnie jednak Specjał stara się o rejestrację innych wariantów znaków towarowych - Livio Plus, Rabat Plus i Premium Plus (bez słowa "market"). Rejestruje też analogiczne domeny internetowe, takie jak livioplus.pl (witryna nie jest jeszcze dostępna). Być może zatem przyczyny są inne niż o-branding i Specjał pracuje nad zupełnie nowymi konceptami handlowymi dla poszczególnych szyldów ze swojego portfolio.

To dwie opcje, które wydały nam się najbardziej prawdopodobne, ale co do których nie mamy pewności. Nie są to jednak jedyne możliwe warianty. W grę wchodzić może np. tworzenie wspólnego programu lojalnościowego dla poszczególnych sieci handlowych Specjału.

Warto też przypomnieć, że przejęta w 2018 r. przez Specjał spółka Aligator, zarządzająca siecią sklepów o tej samej nazwie, przekształciła się w spółkę Polska Sieć Handlowa Livio Plus. Zbieżność nazw może zatem tłumaczyć, skąd wziął się przynajmniej jeden z nowych znaków.

Formalnie z wnioskami o rejestrację znaków towarowych Livio Market Plus, Rabat Detal Market Plus, Nasz Sklep Premium Market Plus i kilku podobnych wystąpiła spółka PSH Nasz Sklep SA. Nastąpiło to na początku 2020 r. Dotychczas znaki nie zostały jeszcze zarejestrowane.

Sieci franczyzowe GK Specjał na koniec listopada ub.r. liczyły ponad 8,7 tys. sklepów. Złożyło się na to między innymi ok. 3950 placówek Nasz Sklep (również Nasz Sklep Express i Delikatesy Sezam), ok. 2650 sklepów Livio i ponad 1250 placówek Rabat Detal.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 10

  • 7
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Marketing101 1 26 dni temuocena: 100% 

    Raczej przykład totalnej braku spójnej koncepcji marki i zasad brandingu.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony