REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny - 100 lat Niepodległości (wrzesień 2018)
Paweł Kochański, prezes zarządu Krajowej Platformy Handlowej Społem

Paweł Kochański, prezes zarządu Krajowej Platformy Handlowej Społem (materiały prasowe)

Paweł Kochański, prezes zarządu Krajowej Platformy Handlowej Społem w rozmowie z portalem wiadomocihandlowe.pl wskazuje, że KPH rozmawia z dystrybutorami i operatorami detalicznymi na temat współpracy, w tym organizowaniu wspólnych kampanii promocyjnych.

REKLAMARTA - Belka w artykułach - wrzesień 2018

Polskie firmy handlowe mają coraz więcej problemów?

Problemy polskich hurtowników sprawiły, iż Eurocash znacznie przyśpieszył swoją ekspansję. Małe podmioty handlowe (niezależni handlowcy, niewielkie sieci handlowe - red.) nie mogą liczyć na dobre, korzystne dla nich warunki współpracy, gdyż duży gracz wie, że lokalne hurtownie ze względu na ofertę i ceny, nie są już dla nich często żadną alternatywą. Świadomy tej sytuacji Eurocash woli zatem kolejne przejęcia aniżeli franczyzę. Spółdzielnie skarżą się nam na taki stan rzeczy, ale my sami jako KPH taką alternatywą być nie możemy, nie mamy po prostu wystarczającej ilości kapitału.

... ale nie pozostajecie bierni i pracujecie nad własnymi projektami.

Nasz rozwój od kilku lat odbywa się przede wszystkim poprzez markę Społem, która zaczęła już osiągać bardzo dobre wyniki. W swojej ofercie ma ją już 170 spółdzielni, oczywiście w różnym zakresie. Jedne mają więcej nabiału, inne preferują produkty suche itd., ale zasadniczo wynika to głównie z ograniczeń logistycznych. Mali, lokalni dystrybutorzy nie byliby w stanie obsłużyć rotacji większej ilości towaru.

Rozmawiacie z większymi operatorami?

Tak, od kilku miesięcy jesteśmy w porozumieniu z dwoma ogólnopolskimi dystrybutorami, mianowicie SOT Białystok oraz warszawskim Alpanem, prowadzimy z nimi wspólnie działania promocyjne dla Spółdzielni oraz rozmawiamy o szerokim rozwoju naszej obecnej współpracy.

Projekt promocji nabiałowych ruszył we wrześniu ubiegłego roku i dotyczy kilku liderów rynku nabiałowego m.in. Piątnica, Danon i Mlekpol, Zott. Akcje marketingowe mamy zaplanowane do końca roku, zaś w dalszej perspektywie planujemy wypracowanie wspólnej oferty i lepszych cen zakupowych dla naszych spółdzielni.

Być może dołączą do tego inne podmioty zrzeszające sklepy prywatne, bo i takie rozmowy prowadzimy. Natomiast obecna skala naszych działań obejmuje około 1600 placówek spółdzielczych - tyle sklepów ma w swojej ofercie markę Społem. W ciągu dwóch ostatnich lat rozwijaliśmy ją przede wszystkim w kategoriach nabiału i mrożonek. W najbliższych miesiącach  zamierzamy z kolei skupić się na lodach, wszak sezon letni coraz bliżej.

Kiedy będzie wiadomo, czy kooperacja z innymi sieciami detalicznymi rzeczywiście nastąpi?

Wiążących decyzji spodziewamy się jeszcze przed końcem drugiego kwartału. Nie sądzę, aby miało się to przedłużyć. Rynek jest zmienny, więc obu stronom zależy na jak najszybszym rozpoczęciu wspólnych działań.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 8

  • 6
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (5)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~bizon 5 5 miesięcy temuocena: 100% 

    45 lat monopolu w handlu detalicznym PRL, najlepsze lokalizacje sklepów to było za mało dla Społem, żeby zbudować kapitał. Kolejne prawie 30 lat gospodarki wolnorynkowej też nie wystarczyło. Społem mogło być większe niż Biedronka i Lidl razem wzięte. Żałosna organizacja zarządzana przez tępogłowych.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~podatnik 4 5 miesięcy temuocena: 50% 

    szef Społem w wywiadzie dla rp.pl powiedział, że szuka partnerów tylko z polskim kapitałem - to się nadaje na pozew za dyskriminację na rynku

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~porucznik 3 5 miesięcy temuocena: 67% 

    Brawo Prezes, działajcie aby Spółdzielnie w końcu zyskały i przestały być z każdej strony atakowane

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Seler 2 5 miesięcy temuocena: 100% 

    Szkoda że polityka niektórych sieci społem jest wręcz bandycka. Dystrybutor oddaje produkt prawie za darmo, ale sieć nie zjeżdża z marży. Jeśli włodarze spolem nie zrozumieją, ze czasem trzeba odpuścić to zawsze inni będą lepsi

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Socjolog 1 5 miesięcy temuocena: 67% 

    Jak najwięcej polskich produktów otwierać sklepy w nowych Galeriach handlowych będzie dobrze.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony