REKLAMAPartner Logistic - baner główny (18-31.05.2020 r.)
Choć Polacy coraz rzadziej jedzą zupy, wciąż mają one mocną pozycję w menu, a święta bez barszczu, żurku czy grzybowej nie mają racji bytu. Konsumenci posiłkują się wtedy gotowymi rozwiązaniami.
REKLAMAFPP/CALPE_belka w artykulach_28.05-04.06.

Modyfikacja nawyków żywieniowych, związanych ze zmianą stylu życia Polaków, znajduje odzwierciedlenie nawet w najbardziej zakorzenionych zwyczajach. Do takich należą tradycyjne, dwudaniowe obiady, które coraz rzadziej goszczą na polskich stołach. – Z uwagi na szybsze tempo życia, Polacy częściej decydują się na obiady jednodaniowe, wybierając albo zupę, albo danie główne – informuje Marta Klęka­‑Nowa, reprezentująca markę Prymat.

Choć długoterminowy trend wskazuje na spadek częstotliwości spożywania zup, Polska pod tym względem pozostaje międzynarodowym liderem. Statystyki wskazują, że roczna konsumpcja zup wciąż wynosi u nas ponad 100 litrów na osobę.

Domowe sposoby na zupę z torebki

Korzystanie z gotowych rozwiązań to efekt dwóch czynników. Z jednej strony chodzi o brak czasu, z drugiej – o zainteresowanie tematyką gotowania, o czym świadczy popularność licznych programów, blogów i kącików kulinarnych w czasopismach.

Aby pogodzić te sprzeczne trendy, konsumenci przyrządzają gotowe zupy na różne sposoby. Edyta Mokwa, reprezentująca markę Knorr w firmie Unilever Polska, obserwuje, że po przygotowaniu własnego wywaru, gospodynie domowe najczęściej wsypują do niego zupę z torebki, traktując ją jako dodatek nadający potrawie właściwy smak, kolor bądź odpowiednią konsystencję. Innym sposobem jest przygotowywanie zupy instant według przepisu z opakowania, a następnie wzbogacenie jej o dodatkowe składniki (ziemniaki, kaszę, mięso czy warzywa). Oba rozwiązania pomagają osiągnąć domowy smak dania. Dlatego konsumentki rzadziej gotują zupę według przepisu producenta.

Dwóch mocnych graczy

Popyt na zupy i buliony mocno rośnie jesienią i zimą, a szczyt sprzedaży przypada na okres przedświąteczny. W tym czasie detalista powinien zadbać o dostępność kluczowych marek. Liderem rynku są Winiary z portfolio Nestlé Polska, gdzie do świątecznego kanonu należą Barszcz czerwony i Ekspresowa Zupa Winiary. Wzrosty notują też Winiary Zupa borowikowa Jak u Mamy oraz bulion z grzybami leśnymi z linii Domowa Kuchnia Winiary.

W przypadku wicelidera, należącej do firmy Unilever Polska marki Knorr, do obowiązkowych pozycji należy Barszcz czerwony Ekspresowy, który jest najlepiej sprzedającą się zupą z portfela marki. Rośnie też rotacja Barszczu czerwonego z linii Domowe Smaki oraz, co ciekawe, Francuskiej zupy cebulowej. Producent zachęca, by ofertę uzupełnić o Barszcz czerwony z grzybami z linii Domowe Smaki, a także o zupy grzybowe: Grzybową Domowe Smaki, Kremową zupę borowikową i Kremową zupę z kurek z linii Rozkosze podniebienia. Najlepiej sprzedającymi się bulionami w ofercie marki są Rosół z kury Knorr i Rosół wołowy. Przed Bożym Narodzeniem konsumenci oczywiście częściej sięgają też po Bulion grzybowy.

Barszcz musi być widać wszędzie

W przypadku, należącej do Prymatu, marki Kucharek do świątecznych hitów należą zupy Barszcz czerwony i Grzybowa oraz kostki bulionowe – Rosół z kury, wołowy, warzywny i grzybowy.

Zwiększony popyt na zupy w torebkach i buliony w okresie przedświątecznym warto wykorzystać, rozszerzając ekspozycję, poświęcając końcówkę regału bądź wygospodarowując ekstra miejsce przy kasie. Dodatkowy stojak w miejscach często odwiedzanych przez klientów może się przełożyć na dwukrotnie większą sprzedaż w tym okresie.


Wieści z rynku


Knorr
Unilever, właściciel marki Knorr, wprowadził do sprzedaży Barszcz czerwony Ekspresowy Knorr o wzbogaconej recepturze – z dodatkiem czosnku i majeranku oraz z większą ilością pozostałych przypraw i soku z buraków.

Winiary
Oferta marki Winiary z portfela Nestlé Polska rozszerzyła się o dwa warianty zup instant z linii Smaczna Zupa: Tajską z makaronem i Serową z grzankami.

Kucharek
Od uniwersalnej Przyprawy Kucharek firma Prymat rozpoczęła zmianę szaty graficznej produktów ze swojego portfolio. Niebawem zmodyfikowane zostaną opakowania zup i kostek rosołowych.

Krakus
Przed świętami Agros Nova planuje dodatkowe ekspozycje asortymentu marki Krakus, w tym zup i koncentratów. Do sprzedaży trafi ponadto promocyjny barszcz w półtoralitrowym kartonie z 50 proc. produktu gratis.



(CHB)

Wiadomości Handlowe, Nr 11-12 (130) Listopad - Grudzień 2013

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMAB-BIO lody - Half Page (21.05.-04.06.2020 r.)
do góry strony