REKLAMAROS-SWEET - Moreso Świąteczne Wypieki_Baner Główny(18-24.11.2019)

(fot. pixabay.com)

Krajowy rynek dań gotowych wciąż szybko się rozwija. Rosnący popyt wewnętrzny pociąga za sobą rozwój oferty produktowej firm przetwórczych oraz sprzedaży detalicznej – mówi serwisowi wiadomoscihandlowe.pl Grzegorz Rykaczewski, analityk sektora rolno-spożywczego Banku Santander.

REKLAMAPurella - SuperHerbs - Belka w artykułach (15-30.11.2019)

Coraz więcej przedsiębiorstw walczy o portfele konsumentów, a Polacy mają coraz większy wybór na półkach sklepów. - Jak szacuje firma badawcza Euromonitor, w ubiegłym roku wartość sprzedaży detalicznej dań gotowych wzrosła o 5 proc. w relacji rocznej. Dynamika była zatem zbliżona do osiąganej w latach ubiegłych – wskazuje Grzegorz Rykaczewski. - Rynek staje się z roku na rok coraz większy, ale tempo wzrostu utrzymuje się na stabilnym poziomie. To świadczy o dużym potencjale, który tkwi w tym segmencie – ocenia.

Największą kategorię, pod względem wartości sprzedaży, utrzymują dania oferowane w temperaturze pokojowej – ich udział w 2018 roku został oszacowany na 31 proc. Natomiast jest to asortyment, który rozwija się najwolniej. – Za to konsumenci coraz chętniej kupują dania schłodzone. Szybko rozwija się segment dań mrożonych, w dużej mierze, dzięki pizzy – wskazuje analityk sektora rolno-spożywczego Banku Santander. - Wysoką popularnością cieszą się też sałatki, które pozostają liderem, pod względem tempa wzrostu – zaznacza.

Ekspert zwraca uwagę, że rozwojowi rynku dań gotowych sprzyja coraz większa ich dostępność. - Rosnący popyt sprawił, że tym asortymentem mocno zainteresował się handel nowoczesny, nie tylko dyskonty, ale też sklepy typu convenience. Równolegle rośnie też oferta produktowa. Wynika to z jednej strony z zamówień sieci handlowych, zaś z drugiej, wiele zakładów przetwórczych dostrzegło potencjał krajowego rynku dań gotowych. Swoją szansę na tym polu próbują wykorzystać choćby niektóre zakłady mięsne, dla których wejście na kolejny etap przetworzenia produktu, może być szansą na poprawę rentowności – podsumowuje Grzegorz Rykaczewski.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony