REKLAMAYORK - Baner Główny (październik 2018)

Eksperci przewidują coroczny wzrost sprzedaży detalicznej o 3 proc. do 2021 r. napędzany przez zmianę w kierunku zwiększenia wolumenu sprzedaży e-commerce i wielokanałowej. Jak wskazują specjaliści firmy handlowe inwestują więcej w technologie i rozwijają się szybciej aniżeli średnie wskaźniki branżowe - wynika z badania „Retail Transformation Study 2017” przeprowadzonego przez IHL Group i Zebra Technologies Corporation, a poświęconego obecnej sytuacji oraz perspektywom rynku handlu detalicznego w Ameryce Północnej, Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA). Badanie odzwierciedla przemianę sektora detalicznego w miarę ewolucji modelu w kierunku lepszej obsługi konsumentów.

REKLAMAKongres Słodycze i Przekąski 2018 - belka w artykułach

(Zebra)

IHL przewiduje, że rynki detaliczne Ameryki Północnej i regionu EMEA będą rosły o około trzy procent na przestrzeni pięciu najbliższych lat (dane te dotyczą każdego z rynków indywidualnie), sięgając odpowiednio 5,5 tryliona dolarów i 4,4 tryliona euro wartości sprzedaży. Przewiduje się, że do 2021 r. wartość e-commerce wyniesie 1,5 tryliona dolarów.  

W 2017 r. odnotowano więcej otwarć sklepów detalicznych aniżeli zamknięć. Do 2021 r. spodziewany jest wzrost przewagi otwarć nad zamknięciami.  Z badania wynika, że rynek sieci detalicznych typu enterprise (sieć składająca się z minimum 50 sklepów) odnotował 4080 otwarć sklepów netto do października 2017 r.  W istocie 42 proc. detalistów odnotowało wzrost netto liczby sklepów, a tylko 15 proc. odnotowało spadek netto.

- W samej Ameryce Północnej do 2021 r. sprzedaż detaliczna ma wzrosnąć do ponad 5,5 tryliona dolarów, więc najważniejsi detaliści muszą być przygotowani do spełnienia oczekiwań konsumentów.  Kiedyś konsumenci „musieli robić zakupy”, teraz muszą „chcieć robić zakupy” w sklepach.  Detaliści, którzy skupiają się na doświadczeniu klienta, inwestują w lepsze przeszkolenie pracowników oraz integrują wielokanałowe systemy informatyczne, będą nadal odnosić sukcesy – mówi Greg Buzek, prezes IHL Group

IHL przewiduje, że wśród sprzedawców detalicznych wydatki na technologie będą rosły w tempie około trzech procent w ciągu najbliższych trzech lat, gdyż detaliści dokonują zmian operacyjnych w celu wsparcia jednolitego handlu i zapewnienia nowoczesnego, atrakcyjnego doświadczenia klienta ukierunkowanego na potrzeby dzisiejszych doświadczonych, zdecydowanych nabywców.

Mobilność jest siłą napędową dla większości ankietowanych sprzedawców planujących w przeciągu najbliższych trzech lat inwestycje w mobilne drukarki kodów kreskowych lub drukarki termiczne, ręczne czytniki kodów kreskowych oraz komputery przenośne.

Jak podkreślają przedstawiciele firmy Zebra firmy inwestujące w nowe rozwiązania są liderami handlu detalicznego i rozwijają się szybciej, koncentrując się na kluczowych technologiach oraz inwestując więcej w technologie informatyczne (IT) aniżeli szeroko pojęty rynek — wszystko po to, aby uczynić zakupy wygodniejszymi oraz aby zwiększyć wydajność operacyjną.

Liderzy rynku detalicznego inwestują w transformację IT oraz powiązane szkolenia i narzędzia informatyczne dwa–trzy razy więcej niż przeciętny detalista. W większym stopniu koncentrują się również na zwiększeniu widoczności zapasów i obniżeniu kosztów łańcucha dostaw.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony