REKLAMARC Foods - baner główny - grudzień 2018

Ikea Retail w Polsce podsumowała kolejny rok finansowy (d 1 września 2017 do 31 sierpnia 2018 roku), ogłaszając 11% wzrost sprzedaży z wynikiem 4,03 mld zł. Prawie 29 mln osób odwiedziło sklepy Ikea w Polsce, a strona sieci odnotowała ponad 97 mln wizyt. W minionym roku klienci nadal najchętniej kupowali kuchnie i meble do sypialni, popularnością cieszyły się szczególnie materace oraz meble do przechowywania.

REKLAMAPszczółka - Belka w artykułach - Fantazje (09-12.12.2018)

(Ikea)

To był kolejny świetny rok dla Ikea w Polsce, w którym udało nam się ponownie osiągnąć dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Konsekwentnie rozwijamy sprzedaż wielokanałową, udoskonalając rozwiązania cyfrowe i poszerzając sieć nowych fizycznych formatów. W minionym roku otworzyliśmy trzy kolejne Punkty Odbioru Zamówień – w Szczecinie, Rzeszowie i Białymstoku oraz dwa punkty Ikea Gościnnie w Olsztynie i Gdyni. Wkrótce otworzymy pierwszy mniejszy sklep blisko centrum miasta – IKEA w Blue City w Warszawie – wylicza Iwona Szczęka, członek zarządu Ikea Retail w Polsce.

W roku finansowym 2018 Ikea zaktualizowała globalną strategię zrównoważonego rozwoju People & Planet Positive, ogłaszając nowe ambitne cele na rzecz społeczności i środowiska. W Polsce jednym z priorytetów firmy jest zamknięcie obiegu odpadów powstających w sklepach. Od kilku lat 100% odpadów kartonowych poddawanych jest recyklingowi materiałowemu, a do 2025 roku firma chce ponownie przetwarzać we własnym łańcuchu dostaw surowce wtórne, takie jak drewno i plastik.

Od 2016 roku Grupa Ingka w Polsce wytwarza więcej energii elektrycznej niż zużywa i konsekwentnie zachęca również swoich klientów do korzystania z energii odnawialnej, oferując instalacje fotowoltaiczne dla domów jednorodzinnych oraz umożliwiając ładowanie pojazdów elektrycznych przy połowie sklepów w Polsce.

Ponadto, firma chce inspirować do zdrowszego i bardziej zrównoważonego stylu życia, systematycznie poszerzając ofertę Ikea Food o smaczne, roślinne potrawy, które są bardziej przyjazne dla środowiska. Przykładem jest wprowadzony w sierpniu 2018 roku wege hot dog, który stał się bardzo popularny wśród Polek i Polaków i obecnie ta wersja stanowi już 10 proc. wszystkich hot dogów sprzedawanych w Ikea Bistro.

Wypracowana w roku fiskalnym 2018  przez Grupę Ingka  sprzedaż detaliczna produktów Ikea osiągnęła poziom 34,8 miliarda euro (34,1 w roku fiskalnym FY17). Wzrost sprzedaży po korekcie walutowej wyniósł 4,7 proc. W minionym roku Grupa Ingka odnotowała wzrost sprzedaży w większości spośród 30 krajów, na czele z Chinami, jednym

z najszybciej rozwijających się rynków. Otwartych zostało dwanaście nowych sklepów IKEA, w tym pierwszy sklep w Indiach. Liczba wizyt w 367 sklepach Ikea wzrosła o 3 proc. (838 milionów odwiedzin), podczas gdy ruch na stronie IKEA.com wzrósł o 10 proc. (łącznie 2,35 miliarda wizyt).

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Łukasz 1 2 miesiące temuocena: 100% 

    Brak pytań : kiedy IKEA w Szczecinie ? Dziwne.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony