REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-30.06.2020)

(wiadomoscihandlowe.pl/MG)

Pomimo zmiennej dynamiki sprzedaży w ostatnich tygodniach, Polacy kupują coraz więcej nabiału. Rok do roku ta kategoria produktów rośnie kilkuprocentowo. Wzrost odnotowują również produkty bez laktozy. 

REKLAMANutrend - MAGNESLIFE LIQUID - belka w artykułach (03-08.06.2020)

W 2019 roku w porównaniu do poprzedniego wyniósł on ponad 20 proc., co oznacza, że był 4 razy większy niż w przypadku całej kategorii nabiałowej – podaje firma badawcza Nielsen. Oznacza to, że na produkty bez laktozy wydano 450 mln zł. 

- Podobnie jak produkty bio/eco, nabiał bez laktozy jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się kategorii spożywczych. W dłuższej perspektywie nabiał, w tym również ten bez laktozy, może zyskać jeszcze więcej. Jak pokazuje przykład rynku chińskiego, rok po epidemii SARS, czyli w 2004 roku, nabiał uznawany za kategorię mającą wpływ na zdrowie, podobnie jak soki, urósł w znaczący sposób:  jogurty o 40 proc., a mleko o 20 proc. To pozytywna prognoza także dla produktów bez laktozy - mówi Monika Dyrda, client director z Nielsen Connect w Polsce.

Wśród najczęściej wybieranych produktów bez laktozy dominuje mleko, stanowi blisko 50 proc. sprzedaży wartościowej tej grupy. Konsumenci decydują się również na zakup sera żółtego (30 proc.), na trzecim miejscu są jogurty – 10 proc., a dalej ser biały – 8 proc. 

Z zestawienia rocznego (2019 vs 2018) Nielsena wynika wszystkie produkty bez laktozy rozwijały się w znaczący sposób: mleko 30 proc., jogurty ok. 20 proc., żółty i biały ser - po ok. 15 proc. 

Nabiał bez laktozy najczęściej kupujemy w hiper- i supermarketach. Marki własne stanowią 1/4 sprzedaży tych produktów.  
 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~konsument 1 miesiąc temu

    A przecież żaden żółty ser nie zawiera laktozy.. Wynika to z procesu jego produkcji. Tak więc producenci nabijają klientów w butelkę, bo sprzedają drożej ser "bez laktozy" który i tak jej nie ma!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony