REKLAMAPszczółka - Baner Główny - Jogusie  (maj 2018)

- Rozważana sprzedaż Pepco jest podyktowana przede wszystkim problemami finansowymi podmiotu dominującego - Steinhoff International - mówi w rozmowie z wiadomoscihandlowe.pl Jan Gaj, manager w Navigator Capital Group.

REKLAMAKORAL - belka w artykułach - Bracia Koral (Smaki dzieciństwa_v2) -  24 - 31 maj 2018
Jan Gaj

Jan Gaj (fot. materiały prasowe)

- Ekspansja rynkowa spółek z grupy Steinhoff International w ostatnich latach wymagała dużych nakładów kapitałowych i doprowadziła do istotnego wzrostu zadłużenia. Na koniec marca 2018 r. grupa miała ponad 10 mld EUR długu oprocentowanego - tłumaczy.

Jak zaznacza, obecnie w Steinhoff International trwa proces restrukturyzacji zadłużenia. - W obecnej sytuacji wątpliwym wydaje się możliwość pozyskania dodatkowego kapitału poprzez przeprowadzenie oferty publicznej przez Steinhoff International. Po ubiegłorocznej aferze księgowej inwestorów cechuje duża nieufność, o czym może świadczyć 80 proc. przecena akcji Steinhoff International tuż po ujawnieniu nieprawidłowości w sprawdzaniach finansowych spółki - ocenia ekspert.

Obecnie kapitalizacja rynkowa spółki wynosi 550 mln EUR i jest prawie 39 razy niższa niż w maju ubiegłego roku. - Jednym z możliwych sposobów umożliwiających poprawę sytuacji finansowej Steinhoff International może być sprzedaż wybranych aktywów. Jednym z takich aktywów może być sieć Pepco. Sprzedaż Pepco mogłaby doprowadzić do polepszenia bilansu Steinhoff International tj. umożliwić spłatę części zadłużenia oraz poprawić płynność finansową grupy - komentuje doniesienia redakcji wiadomoscihandlowe.pl o możliwej sprzedaży sieci.

- Wydaje się, że dobra koniunktura rynkowa oraz obiecujące perspektywy wzrostu branży dyskontów mogą umożliwić Steinhoff International na uzyskanie atrakcyjnej wyceny w przypadku sprzedaży Pepco. Zakupem Pepco mogą być zainteresowane większe fundusze private equity działające w regionie CEE - prognozuje.

Jak zaznacza Jan Gaj, przejęcie Pepco przez inwestora dysponującego silnym zapleczem kapitałowym mogły prowadzić do zwiększenia dynamiki otwarć nowych sklepów oraz ekspansję sieci na nowych rynkach. - Pepco może być również ciekawym celem akwizycyjnym dla międzynarodowych inwestorów strategicznych, którzy chcieliby zwiększyć swoją ekspozycję w regionie CEE oraz budować pozycję konkurencyjną w segmencie ekonomicznym - podsumowuje.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 7

  • 6
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~GOSC 1 13 dni temu

    Pepco na 1300 sklepów w EUROPIE 700 było w Polsce mieli raj z bublami i podatkami.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony
"