REKLAMADziugas_banner główny_12.05. - 10.06.

(fot. materiały prasowe)

W ostatnim tygodniu lutego sprzedaż detaliczna produktów FMCG wzrosła aż o 17 proc. – zdradziła podczas Kongresu Słodycze i Przekąski 2020 Monika Dyrda, client director w Nielsen Connect Polska.

REKLAMANutrend - MAGNESLIFE LIQUID - belka w artykułach (03-08.06.2020)

Jak wskazała ekspertka, to oczywiście efekt koronawirusa. Polacy robią zakupy na zapas. Szczególnie dotyczy to produktów pierwszej potrzeby, takich jak mąka, makaron czy ryż. Znaczne wzrosty widoczne są również w kategorii artykułów higienicznych – jak mydła, czy papieru toaletowego.

– W kanale e-commerce zamówienia produktów pierwszej potrzeby wzrosły aż trzykrotnie. Widać, że Polacy zaczęli robić zakupy na zapas – wskazała Monika Dyrda.

Nielsen przeanalizował sprzedaż w tygodniu 9., z której wynikają znaczące wzrosty dla całego koszyka zakupów, w tym w szczególności środków czystości oraz suchych produktów spożywczych. W ostatnim tygodniu lutego odnotowano również aż trzykrotny wzrost wartości sprzedaży online produktów typu “zakupy na zapas”.

Tydzień 9. przypadał na dni 24.02 - 1.03. 2020. Pierwszy przypadek zachorowania na koronawirusa w Polsce potwierdzono 3.03. Wartość całego koszyka wzrosła we wskazanym okresie o + 17 proc., na podobnym poziomie zarówno dla produktów spożywczych jak i kosmetyków oraz chemii. W tym czasie sprzedano blisko 480 tys. sztuk żeli antybakteryjnych do rąk. W porównaniu do tego samego tygodnia rok wcześniej wzrosła sprzedaż środków czystości: mydła + 66 proc. i papieru toaletowego + 24 proc.

Polacy kupowali również więcej suchych produktów spożywczych: mąki +84 proc., ryżu + 95 proc., makaronu + 65 proc. Wartości sprzedaży podane na podstawie: Nielsen Panel Handlu Detalicznego (suma sieci kooperujących) oraz próba E-commerce.

– Dla wielu kategorii obserwujemy wyjątkowy pozasezonowy wzrost sprzedaży w tygodniu 9., zarówno w porównaniu do poprzednich tygodni, jak i do tego samego tygodnia rok wcześniej. W wybranych przypadkach poziom sprzedaży odpowiada sprzedaży świątecznej, a w niektórych nawet znacznie ją przewyższa. Niepewność związana z aktualną sytuacją zdrowotną ma istotny wpływ na zachowania konsumentów. Z jednej strony postępują oni zgodnie z zaleceniami instytucji sanitarnych, ale czasami reagują również nadmiernie poprzez gromadzenie wybranych artykułów pierwszej potrzeby – mówi Karolina Zajdel-Pawlak, dyrektor zarządzająca Nielsen Connect w Polsce.

I dodaje: Wzrost świadomości i większe zapotrzebowanie na środki higieny to z pewnością pozytywny sygnał, jednak na pewno warto zachować spokój. Według badań przeprowadzonych przez Nielsena we Włoszech, gdzie wirus jest szczególnie obecny, Włosi są świadomi powagi sytuacji, jednak tylko 17 proc. z nich jest faktycznie zaniepokojonych ryzykiem zarażenia, a 46 proc. jest przekonanych, że pokonanie go zajmie miesiąc

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 6

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 3
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony