REKLAMAPRIM - KABANOS - BANER GŁÓWNY - (05.07 - 06.08.2019)

(fot. Konrad Kaszuba)

W całej Polsce wystartowały właśnie letnie wyprzedaże, a razem z nimi szturm klientów na centra handlowe. Polacy coraz chętnej korzystają z sezonowych obniżek, a zachęcają ich do tego coraz wyższe przeceny i to już w pierwszych dniach sezonu wyprzedażowego – raport KPMG.

REKLAMABIG InfoMonitor_belka w artykułach

Zakupy na przecenach zrobi nawet 62 proc. rodaków – podaje KPMG w raporcie „Zakupy Polaków na wyprzedażach. Kto realnie zarządza procesem zakupu – konsument czy sprzedawca?”. Posezonowe, letnie obniżki należą do najpopularniejszych w handlowym kalendarzu. Nie dziwić powinien więc fakt, że wydamy na nie krocie!

I rzeczywiście, w najbliższych tygodniach Polacy w sklepowych kasach zostawią całkiem sporo, średnio 316 zł! Aż 29 proc. wyda więcej niż 300 zł. Najczęściej zmieścimy się jednak w przedziale od 150 do 300 zł – taki wydatek deklaruje blisko połowa. Co czwarty kupujący zmieści się w granicach 150 zł – podaje KPMG.

– Polacy coraz częściej, oczekując na przeceny, wstrzymują się z kupowaniem zwłaszcza na przełomie maja i czerwca. Nauczyliśmy się już mechanizmu letnich przecen i wiemy, jak z niego korzystać, podobnie jak konsumenci w Wielkiej Brytanii, Niemczech czy USA, czyli na bardzo dojrzałych rynkach – mówi Marta Drzewiecka, Marketing & Customer Experience Manager w firmie Newbridge Poland, do której należy 6 obiektów handlowych w Polsce. – Często upatrujemy sobie rzeczy w sklepach, które chcemy mieć, odkładamy pieniądze, a nieraz wręcz mrozimy swoje wydatki przez kilka tygodni, tylko po to, aby już w pierwszych dniach wyprzedaży, nie czekając na dalsze obniżki, głęboko sięgnąć do portfela i zrobić często największe zakupy w ciągu roku. Nieraz zamykające się w wydatkach powyżej 1000 zł – dodaje.

I rzeczywiście, aż 80 proc. Polaków potrafi powstrzymać się dziś od kupowania kilka tygodni, a nawet miesięcy, czekając na okazję w sklepie. Spontaniczne zakupy, czyli bez głębszej analizy i pod wpływem chwili, robi zaledwie 15 proc. z nas. Najczęstszą motywacją do robienia zakupów na posezonowych wyprzedażach wciąż pozostaje cena – wskazuje ją aż 75 proc. robiących zakupy – podaje KPMG.

– W Polsce konsument zwraca wciąż uwagę na cenę. Dla większości z nas jest to czynnik, który decyduje o tym, czy kupujemy daną rzecz, czy nie. Obniżka ceny, nawet na poziomie 20-30 proc., potrafi nas już zachęcić do kupowania. Nie powinna więc dziwić popularność wyprzedaży, gdy ceny spadają nawet o minus 50-70 proc. i to już w pierwszych dniach przecen, co jest zresztą nowością w Polsce – mówi Drzewiecka.

Polak to showroomer

To wyczekiwanie na obniżkę sprawia też, że stajemy się coraz lepiej przygotowani do zakupów i sezonu przecen, a samą wizytę w sklepie poprzedzają nawet 24 różne czynności, które mają nas przygotować do kupna. Już 59 proc. Polaków, zanim kupi coś stacjonarnie, sprawdza dokładnie produkt on-line w sklepie internetowym.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony