REKLAMAMLEKOVITA - Święta Mascarpone/Twaróg - Baner Główny (08-13.12.2019)
Jordi Mur, dyrektorem ds. marketingu korporacyjnego w in-Store Media Group

Jordi Mur, dyrektorem ds. marketingu korporacyjnego w in-Store Media Group (materiały prasowe)

Na temat strategii omnichannel w handlu - portal wiadomoscihandlowe.pl rozmawia z Tomaszem Małeckim, dyrektorem sprzedaży i marketingu oraz Jordim Murem, dyrektorem ds. marketingu korporacyjnego w in-Store Media Group.

REKLAMAIteCom -  Przepisomat (Święta) - Belka w artykułach (01-10.12.2019)

Wydaje się, że polski konsument ma bardzo wysokie, często nierealne oczekiwania wobec firm handlowych dotyczące ceny i jakości produktu, a przy tym jest bardzo nielojalny. Napędza go pogoń za okazją, np. promocją. Jaki wg panów jest ten polski konsument, jak kupuje, czego potrzebuje i w jaki sposób można go efektywnie zachęcić do kupowania?

Tomasz Małecki: Polski konsument jest rzeczywiście wymagający. Stawia on duże wyzwania zarówno markom jak i sieciom handlowym, bo ważne jest dla niego praktycznie wszystko, a więc nie tylko cena produktu, ale również jego jakość, wygoda robienia zakupów, format sklepu itd. Ponadto nasz konsument robi zakupy często i w różnych miejscach, a brak lojalności dodatkowo potęgują nowe technologie. Aby zaistnieć na rynku konieczne jest dotarcie do klienta poprzez kilka różnych kanałów sprzedaży – nawet najlepsza reklama telewizyjna i świetna strona internetowa może dziś nie wystarczyć, jeśli np. produkt nie będzie dostępy w aplikacji na smartfona.

 

Tomasz Małecki, dyrektorem sprzedaży i marketingu In-Store Media GroupTomasz Małecki, dyrektorem sprzedaży i marketingu In-Store Media Group

 

Czy sieci handlowe są w stanie spełnić wszystkie te wymagania?

Tomasz Małecki: Na pewno nad tym pracują. Klient jest w centrum ich zainteresowania, jednak nie jest znany jego pełny profil (nawyki zakupowe, budżet określony wg kategorii, preferowane kanały i formaty sprzedaży etc.). Im więcej będzie wiadomo o kliencie, tym większa będzie szansa na stworzenie dla niego optymalnej oferty. Istotna jest również spójność przekazu poszczególnych kanałów.

Jak być skutecznym w czasach, w których klient coraz częściej traktuje sklep jako showroom a swoje decyzje zakupowe podejmuje w domu? W sytuacji gdy dociera do niego tak ogromna liczba bodźców z różnych miejsc?

Jordi Mur: Najważniejsze jest przywiązanie klienta do marki sklepu; przekonanie go, że to właśnie u nas może on zrobić swoje wymarzone zakupy. Dla sieci nie ma większego znaczenia czy konsument kupuje tradycyjnie czy online. W ostatecznym rozrachunku liczy się tylko to, aby kupował u nas. Klient przywiązany do danej sieci to obecnie marzenie każdego sprzedawcy. Trzeba się jednak bardzo napracować, aby taki cel osiągnąć. Są sklepy w których można do tego dojść poprzez karty lojalnościowe, w innych sukcesem okazują się regularne promocje najbardziej pożądanych produktów lub kombinacje kilku dowolnych elementów. W tej materii możliwości są w zasadzie nieograniczone. Należy przy tym pamiętać, iż nawet najlepsza oferta może do klienta nie przemówić, jeśli nie będzie ona odpowiednio zakomunikowana. Żyjemy w czasach, w których rządzi informacja, zatem dostęp do niej, sposób jej podania jest absolutnie kluczowy.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony