REKLAMAPszczółka - Baner Główny - Pychałki (maj 2018)

(Modern Expo)

Obszar, który dziś jest miejscem ostatniego kontaktu klienta ze sklepem nieustannie ewoluuje. Wszystko po to, aby maksymalnie skrócić czas oczekiwania na zapłatę za produkty. Czy tego typu miejsce w sklepie przyszłości w ogóle będzie istnieć?

REKLAMAKORAL - belka w artykułach - Bracia Koral (Smaki dzieciństwa) - maj 2018

Strefa kas często określana jest jako jedno z najważniejszych miejsc w sklepie, w którym klient siłą rzeczy musi spędzić nieco więcej czasu. Właśnie dlatego ta część sali sprzedaży przestaje być kojarzona jedynie z płaceniem za towary, które znalazły się w koszyku. Staje się ona miejscem dokonywania zakupów impulsowych. Odpowiedni dobór produktów, które się tam znajdą ma znaczący wpływ na poziom sprzedaży. Profesjonalnie zaprojektowana strefa kas może zaowocować zyskiem wyższym nawet o kilkanaście procent (w skrajnych przypadkach do 50%, w zależności od wielkości powierzchni sklepu). Z drugiej jednak strony nieumiejętne zaprojektowanie i nieprofesjonalne zarządzanie „złotą strefą” może bardzo negatywnie wpłynąć na percepcję całego sklepu – szczególnie wtedy, gdy klient przebywa tu zbyt długo.

Komfort ponad wszystko

Eksperci przekonują, że klienci bardzo często wyrabiają sobie zdanie o danym sklepie, bazując na ostatnim wrażeniu wyniesionym z placówki. A to najczęściej pojawia się właśnie w strefie kas. Stąd też potrzeba nieustannego podnoszenia jakości obsługi klienta w tym miejscu. – W przypadku zarządzania „złotą strefą” najważniejsze jest zapewnienie klientom poczucia bezpieczeństwa. Kolejna rzecz to wygoda i komfort. Kupujący muszą poczuć, że są najważniejsi, że sklep troszczy się o nich – mówi Anatolij Khodziuk, prezes firmy Modern-Expo, europejskiego potentata wśród producentów wyposażenia sklepów, m.in. najnowocześniejszych rozwiązań kasowych.

Samodzielność przy kasie

Sklepy dają klientom coraz większą samodzielność – począwszy od umieszczania produktów w koszykach czy wózkach, poprzez ważenie, aż po płacenie bez pomocy kasjera. To z kolei wiąże się z koniecznością wprowadzania takich rozwiązań, które będą tę samodzielność wspierać. Chodzi np. o samoobsługowe kasy. – Rosnący popyt na tego typu urządzenia to trend, który utrzyma się przez wiele lat – przyznaje Khodziuk.

Sklepy przyszłości oczywiście będą w większym stopniu niż dzisiaj wyposażone w czujniki oraz kamery rejestrujące dokonywane przez klientów zakupy z pominięciem kas, ale ze względu na koszty w Polsce nie należy spodziewać się w ciągu najbliższych dziesięciu lat aż tak głębokich zmian. Trzeba również pamiętać, że konsumenci są zróżnicowani wiekowo. Nowoczesne technologie zdecydowanie bardziej przemawiają do pokolenia milenialsów. Starsi mogą do nich podchodzić nieufnie, chociażby dlatego, że płatności nie weryfikuje konkretna osoba, która mogłaby wzbudzać zaufanie.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"