REKLAMAKORAL - SORBET - Baner Główny (kwiecień 2020)

HoReCa - rynek gastronomiczny

 

5 lutego 2020, 11:33

(fot. Subway)

Subway w Polsce zakończył ubiegły rok z 30 nowymi restauracjami. Pod szyldem globalnej marki działa już 149 lokali, które kilka miesięcy temu zaprezentowały gościom zupełnie nowe menu. Wśród ponad 20 nowych składników prym wiedzie oferta śniadaniowa, której sprzedaż plasuje się na drugim miejscu w Europie, ustępując jedynie wynikom z Wielkiej Brytanii. Do tego, w 2019 roku marka w Polsce powiększyła swój zysk brutto o 11 proc.

REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2020)

Tylko w ubiegłym roku w Polsce pojawiło się 30 nowych restauracji Subway, z czego aż 29 otworzyły współpracujące z siecią od kilku lat stacje Lotos oraz Amic. Najbardziej dynamicznie rozwijały się lokale w województwach: małopolskim, podkarpackim i lubelskim – w porównaniu do poprzedniego roku, odnotowały wzrost obrotu o 12 proc. oraz wzrost zysku brutto o 21 proc.

Przedstawiciele sieci zapowiadają, że 2020 r. będzie dla marki rokiem rozwoju programu CSR. Już wkrótce we wszystkich restauracjach Subway w Polsce (jak i w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej) rozpocznie się akcja „Choose to refuse”, w której marka zachęci gości do niekorzystania z plastikowych pokrywek i słomek wydawanych do zimnych napojów.

To jednak nie jedyny krok marki w stronę proekologicznych rozwiązań. Już od 2017 roku Subway szkoli pracowników restauracji, aby rozdawali gościom plastikowe torby tylko na życzenie, dostarcza serwetki wykonane z materiałów z recyklingu oraz miski na sałatki wykonane z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu. Subway poszukuje również źródła papierowych półmisków do sałatek i cateringu, a także bardziej ekologicznych sztućców i pojemników do sosów.

Jednocześnie Subway nie rezygnuje z ewolucji oferty produktowej. W sierpniu ubiegłego roku marka zaprezentowała nowe menu, w którym pojawiło się ponad 20 nowych składników – to pierwsza tak duża zmiana od momentu pojawienia się Subwaya na polskim rynku. Poza nowościami w ofercie, niektóre pozycje z menu zostały zastąpione nowymi, co wywołało falę komentarzy w mediach społecznościowych.

– W nowym menu zabrakło Falafela, co odbiło się szerokim echem wśród zwolenników bezmięsnej kuchni. Nasza odpowiedź brzmiała – cóż, przepraszamy, ale zamiast niego wprowadziliśmy cztery nowe produkty wegańskie. To był mocny argument – mówi Martin Princ, Country director w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
 
Teraz marka stoi przed kolejnym wielkim krokiem, weryfikując popularność poszczególnych pozycji z menu pod kątem popularności wśród klientów. To pierwszy etap przed kolejną ewolucją oferty, zaplanowaną na wczesną wiosnę.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMARetail FMCG Congress - Half Page - marzec-kwiecień 2020
do góry strony