REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny (31.10 - 17.11.2019)

(fot. archiwum)

Rosnąca grupa osób zamożnych nie pozostaje bez wpływu na rynek produktów mięsnych. Konsumenci mogą już sobie pozwolić na wędliny wyróżniające się pod względem jakości, smaku, opakowania oraz takie, za którymi stoi długa tradycja i certyfikaty.

REKLAMAStoisko mięsne - belka w artykuła (14.11.-31.12.2019)

Nabywcy wyrobów mięsnych z górnej półki zwracają uwagę przede wszystkim na to, czy kupowane przez nich produkty nie zawierają antybiotyków i składników modyfikowanych genetycznie (GMO). –  Motorem rozwoju kategorii wędlin z wyższej półki jest przede wszystkim rosnąca świadomość konsumencka, która przejawia się analizą składu pod kątem składników odżywczych i wysokiej mięsności. Konsumenci coraz częściej wybierają produkty z tzw. „czystą etykietą”, pozbawione konserwantów i substancji dodatkowych – komentuje Marcin Bałanda, dyrektor ds. PR i komunikacji w firmie Sokołów.

Ze sprawdzonych źródeł

Z danych GfK wynika, że w zeszłym roku siła nabywcza statystycznego mieszkańca Polski osiągnęła poziom około ponad 7200 euro wobec niecałych 6400 euro 2 2016 roku i zaledwie 4650 euro w 2009 roku. Obecne wyższe dochody przekładają się nie tylko na większe zakupy, lecz również na wyższe wymagania polskich konsumentów. – Rynek wędlin premium to przede wszystkim jakość. Klienci muszą mieć pewność, że produkty, które kupują są najwyższej klasy i powstały z mięsa ze sprawdzonych źródeł – mówi Grzegorz Zych, wiceprezes firmy Dobrowolscy. Podkreśla, że jego zakład stawia na mięso z Polski. – Polskie oznacza najlepsze. Krajowe produkty coraz częściej są doceniane nie tylko przez polskich konsumentów, ale również za granicą – zaznacza.

Luksus i wygoda

Premiumizacja coraz śmielej obejmuje segmenty dań gotowych i produktów convenience. Jak wskazuje Marcin Bałanda, klienci obecnie częściej sięgają po mięso konfekcjonowane, czyli np. kotlety schabowe – już pokrojone lub mięso mielone, gotowe na tacce – zarówno wieprzowe, jak i wołowe. – Rosnącą popularnością cieszą się mięsa, które określiłbym jako „dedykowane” do konkretnej potrawy, np. mięso mielone do spaghetti. Te produkty wyróżnia dodatek określonych przypraw – tłumaczy dyrektor ds. PR i komunikacji w firmie Sokołów.
Dodaje, że konsumenci chętnie wybierają również dania mięsne wstępnie przygotowane – np. schab, szynkę czy karczek do zapieczenia. Wiąże się to z tendencją do skracania czasu spędzanego w kuchni.

Wraz ze wzrostem świadomości w zakresie ochrony środowiska, klienci zwracają też uwagę, czy opakowania, a zwłaszcza tacki i folie, są przyjazne środowisku. – Poszerza się ponadto krąg osób, dla których ważne jest niemarnowanie żywności. Zgodnie z trendem Zero Waste, kupujący preferują mniejsze opakowania, zawierające taką ilość produktu, którą można zużyć „na raz” – podkreśla Marcin Bałanda.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony