REKLAMAKongres Mięsny 2019 - Baner Główny (styczeń - luty 2019)

(fot. Pixabay CC0)

Z raportu firmy Deloitte “Zakupy Świąteczne 2018” wynika, że Polakom żyje się coraz lepiej. Optymizm naszych rodaków odzwierciedlają badania – aż 34% ankietowanych ocenia pozytywnie sytuację gospodarczą w naszym kraju. Jakie prezenty są najbardziej pożądane jako upominek pod choinkę? 

REKLAMAKongres Mięsny 2019 - belka w artykułach (styczeń 2019)

Według badania Deloitte, Polacy w tym roku wydadzą na święta średnio 1168 zł, co stanowi 6 proc. wzrost w stosunku do roku ubiegłego. Ankietowani deklarują również, że na prezenty świąteczne przeznaczą więcej niż na żywność, czyli ok. 45% bożonarodzeniowego budżetu. Od lat na podium najchętniej kupowanych prezentów są słodycze i książki, ale to kosmetyki i perfumy wiodą prym w czasie świątecznych zakupów. Zatem w jaki sposób sklepy starają się zwrócić uwagę konsumentów na swoją ofertę promocyjną?

Marki starają się wykorzystać wiele niuansów, aby znacząco wzmocnić lojalność swoich klientów. Kreatywne rozwiązania skupione są wokół marketingu sensorycznego, który ma konkretny cel – wzbudzić określone emocje i skojarzenia, które zachęcą konsumentów do zakupów. Jak za pomocą czarodziejskiej różdżki witryny sklepowe zmieniają się w piękne wystawy z motywami choinki, mikołaja czy śniegu, a produkty pakowane są w wyjątkowe zestawy świąteczne w atrakcyjnej formie wizualnej. Zaraz obok nich uwaga konsumentów koncentruje się na cenach. Są one właściwie eksponowane i prezentowane na przykład poprzez odpowiednią grę świateł, która wpływa na uwydatnianie atutów produktów, dzięki którym stają się one jeszcze bardziej atrakcyjne dla naszego oka.

W okresie świąt marketingowcy na każdym kroku trzymają rękę na pulsie. W swoich działaniach promocyjnych mają także coś, co niesie ukojenie dla naszych uszu. Tuż po przekroczeniu progu sklepu z łatwością można dostrzec, że muzyczne playlisty ustępują miejsca kolędom i bożonarodzeniowym pieśniom, dlaczego? W świątecznym nastroju tworzonym przez muzykę, o wiele przyjemniej jest robić zakupy dla najbliższych. Jednak każdy sklep powinien zadbać o nieco odmienną atmosferę i dobrać utwory tak, aby pasowały one do poszczególnych powierzchni sprzedażowych. Niezwykle istotne w tym czasie jest także to, aby wszystkie komunikaty marketingu sensorycznego były dostosowane do grupy docelowej, bowiem inna muzyka jest rekomendowana do sklepu z branży odzieżowej dla nastolatek, a inna do eleganckiej perfumerii przy modnej ulicy w centrum miasta. Poziom głośności świątecznego repertuaru powinien być także spokojniejszy, ponieważ pozwoli klientom skupić i skoncentrować się na zakupach.

Każdy sklep za odtwarzanie znanych i popularnych utworów powinien odprowadzać opłaty z tytułu praw autorskich i pokrewnych do właściwych organizacji, które chronią twórców, wykonawców, artystów, a także producentów. Są nimi m.in.: ZAIKS, STOART, SAWP i ZPAV. Często wystarczy jeden kontakt telefoniczny do tych instytucji, aby podpisać stosowne dokumenty umożliwiające rozpowszechnianie muzyki w sklepie.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Anita 1 miesiąc temu

    Tak w temacie świątecznym, niech żyją sklepy czynne do dłużej przed świętami! To że np. w media expert mogę zrobić zakupy do 23 jest mega ułatwieniem w tym czasie

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony