REKLAMAJACOBS - ZIARNA - BANER GŁÓWNY (01-15.10.2019)
Carrefour

Carrefour (fot. Konrad Kaszuba)

W większości sieci przedświąteczne ceny poszły w górę, ale tylko w nieznacznym stopniu. Są również wyjątki. Polacy deklarują także, że na zakupy świąteczne zamierzają przeznaczyć więcej pieniędzy niż przed rokiem.

REKLAMA

Jak informuje Dziennik Gazeta Prawna wzrosty cen poszczególnych produktów sięgają maksymalnie 5,1 proc. Rok temu, w przypadku niektórych produktów było to nawet 30 proc. Ceny obniżyły m.in. Lidl i Carrefour, a także E.Leclerc, gdzie klienci zapłacą aż o 19 proc. mniej. Z wyliczeń gazety wynika, że w tej sieci klienci za podstawowy koszyk z niezbędnymi produktami świątecznymi zapłacą tam nieco ponad 90 zł. Co ciekawe najgorzej w zestawieniu wypadła Biedronka, gdzie podobne zakupy będą kosztować aż 113 zł, ale wynika to częściowo z niestandardowych gramatur oferowanych przez dyskontera.

Eksperci przyznają, że jedną z przyczyn obniżek jest coraz bardziej znacząca rola e-sklepów, co zmusza sieci do podjęcia rywalizacji cenowej. Podkreślają jednak, że nie należy spodziewać się obniżek w perspektywie długofalowej. Zdaniem Bartosza Boleckiego, eksperta PMR, sieci nie będą już w stanie brać na siebie podwyżek wynikających choćby z inflacji, ze względu m.in. na konieczność zapewnienia lepszych warunków pracownikom, a także koszty energii.

Więcej w DGP

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony