REKLAMAMODERN-EXPO  - Baner Główny (styczeń-luty 2020)

HoReCa - rynek gastronomiczny

 

23 października 2018, 11:27

Rozwinięcie sieci do 400 lokali do 2022 roku, nowe narzędzia sprzedażowo-marketingowe, rozbudowa portfolio konceptów, rozwój franczyzy i dodatkowe środki na inwestycje – Sylwester Cacek, prezes zarządu spółki Sfinks Polska przekonuje, że borykająca się ostatnio z nadmiernym zadłużeniem firma wchodzi w okres intensywnego rozwoju.

REKLAMA

(Fot. materiały prasowe)

Realizację planów rozwoju mają zapewnić Sfinksowi środki, które zostaną zatrzymane w spółce dzięki aneksowi do umowy kredytowej z BOŚ, zmieniającemu harmonogram spłat, wpływy z planowanej emisji, a także przekształcania restauracji własnych we franczyzowe. O pozytywnej dla Sfinksa zmianie warunków kredytowych pisaliśmy w portalu wiadomoscihandlowe.pl we wrześniu br.

– Umowa, którą podpisaliśmy z BOŚ, rozkładająca spłatę kredytu na 10 lat, ostatecznie rozwiązuje problem nadmiernego zadłużenia Sfinksa i pozwala nam się skupić na rozwoju. Dzięki zmianie harmonogramu spłat tylko w ciągu najbliższego roku 10 mln zł pozostanie w spółce i będziemy je mogli przeznaczyć na rozwój. Ponadto, wymagane przez bank dokapitalizowanie kwotą 5,5 mln zł, które mamy przeprowadzić do końca roku, zapewni nam dodatkowe środki na inwestycje – informuje Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska.

Spółka ostrożnie szacuje, że do końca 2019 roku w ramach grupy (zarządza sieciami Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło, Fabryka Pizzy oraz WOOK) otworzy co najmniej 20 nowych restauracji, z czego siedem jest już w przygotowywaniu. Zarząd podtrzymuje określony w strategii plan zbudowania sieci liczącej około 400 lokali do 2022 roku. W planach jest też wyjście z masterfranczyzą za granicę.

Końca dobiegają prace nad własnym systemem IT, co usprawni zarządzanie siecią, uelastyczni działalność poszczególnych lokali i pomoże rozwinąć funkcjonalność aplikacji Aperitif, która ma dziś około 200 tys. użytkowników.

- Będziemy mogli dzięki niej prowadzić działania promocyjno-sprzedażowe dla naszych sieci, ale nawet badania marketingowe. Wypracowaliśmy też system geolokalizacji, dzięki któremu możemy trafnie szacować potencjał nowych lokali – komentuje Sylwester Cacek.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony