REKLAMAHelio batony

(materiały prasowe)

Ponad 10 milionów transakcji i prawie 3,5 miliona użytkowników - to bilans dwóch lat funkcjonowania Blika, największego systemu płatności mobilnych w Polsce. Blikiem można dziś płacić w całym polskim e-commerce, wypłacać pieniądze z większości bankomatów, dokonywać przelewów na wskazany numer telefonu, płacić w sklepach stacjonarnych, kupować bilety w środkach komunikacji miejskiej, realizować transakcje podczas rozmowy telefonicznej z konsultantem i regulować rachunki.

REKLAMAWorld Food 2017

Blik wystartował 9 lutego 2015 roku na mocy porozumienia sześciu największych banków w Polsce - PKO Banku Polskiego, Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego i mBanku. System powstał w oparciu o IKO - aplikację PKO Banku Polskiego. Podstawowym założeniem systemu było to, by każdy użytkownik Blika mógł w dowolnym miejscu i o dowolnej porze, przy wykorzystaniu różnych kanałów, zrealizować transakcję w szybki, wygodny i bezpieczny sposób - wyłącznie ze smartfonem w ręku.

Twórcy Blika systematycznie nawiązywali współpracę z kolejnymi bankami (do banków-uczestników systemu dołączył Getin Noble Bank, Orange Finanse oraz T-Mobile Usługi Bankowe, a wkrótce dołączy także Credit Agricole Bank Polska), agentami rozliczeniowymi i integratorami płatności (dziś to eService, First Data, PayTel, Dotpay, Przelewy24, Tpay, Blue Media, CashBill, eCard, PayU, Euronet i ITCARD), wprowadzając jednocześnie wiele nowych funkcjonalności. Dzisiaj spośród 7 milionów użytkowników bankowości mobilnej już prawie 3,5 miliona osób korzysta z Blika, wykonując blisko 2 miliony transakcji miesięcznie.

- W ciągu pierwszych dwóch lat istnienia udało nam się nie tylko wprowadzić Blika na innowacyjny rynek bezgotówkowych płatności, ale także zająć na nim znaczącą pozycję. Przekonaliśmy rynek, że wielokanałowość jest kluczowa. Blik jest szybki, wygodny i bezpieczny. Cieszy nas to, że zyskaliśmy zaufanie wielu partnerów - zarówno po stronie instytucji finansowych, agentów rozliczeniowych, jak i  sklepów. Zdajemy sobie sprawę, że to dopiero początek drogi, dlatego cały czas wdrażamy nowe funkcjonalności systemu, poszerzamy jego sieć akceptacji oraz dołączamy kolejne banki. Wierzymy, że Blik  w aplikacjach bankowości mobilnej to najlepsze rozwiązanie płatnicze dla użytkowników - uważa Grzegorz Długosz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu Blik.

Jak podkreślają przedstawiciele Polskiego Standardu Płatności, Blik odniósł sukces w segmencie e-commerce. Dziś transakcje w sklepach internetowych stanowią najwięcej, bo około 40 proc. wszystkich realizowanych transakcji. Blik obecny jest w serwisie Allegro, czołowej platformie zakupowej w Polsce, co oznacza, że dziś Blikiem można płacić w prawie wszystkich polskich sklepach internetowych. Twórcy systemu postanowili maksymalnie ułatwić użytkownikowi Blika dokonywanie zakupów w internecie, jednocześnie zachęcając sklepy do wdrożenia systemu na swoich stronach. Najpierw wprowadzono płatność Blikiem od razu na stronie sklepu - bez konieczności jej opuszczania i dodatkowego logowania na stronie banku. Następnie wspólnie z Bankiem Millennium wdrożono metodę „jednego kliknięcia”. Klienci tego banku jako pierwsi mogą robić zakupy bez konieczności przepisywania kodu Blik. Niezależnie od tego każda transakcja wymaga silnej autoryzacji kodem PIN w aplikacji mobilnej banku, co gwarantuje bezpieczeństwo każdej operacji. W 2017 roku kolejne banki-uczestnicy systemu umożliwią swoim klientom skorzystanie z tej metody.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"