REKLAMAVitakraft - Baner główny - Poesie (sierpień 2019)
Algorytm podpowie odpowiednie produkty w e-commerce

Algorytm podpowie odpowiednie produkty w e-commerce (archiwum)

System SaveCart może pomóc w rozpoznawaniu obrazów podczas robienia zakupów internetowych. Zdarza się, że zanim klient trafi na odpowiedni produkt, zmuszony jest przejść przez wiele zakładek. Specjalny algorytm podpowie mu odpowiednie produkty. 

REKLAMA

Problem był prosty – chcąc kupić bardzo konkretną rzecz, trzeba przejść przez długi proces filtrowania oferty sklepy internetowego, którego ostateczny wynik i tak wiązał się z koniecznością „przeklikania się" przez kilka stron wyników. Na pomysł nowatorskiego rozwiązania, opierającego się właśnie na rozpoznawaniu obrazów, wpadł Rafał Gawłowski, założyciel firmy SaveCart. Pomysł pojawił się podczas zakupów podczas internetowych. 

"Tak pojawiła myśl: jaka technologia mogłaby ten problem rozwiązać?, a wkrótce potem rozpoczęły się prace nad rozpoznawaniem obrazów – powiedział "Rzeczpospolitej" Rafał Gawłowski. Wymyślony przez niego system wykorzystuje algorytm, który porównuje ze sobą zdjęcia wszystkich produktów w sklepie, jednocześnie analizując stopień ich podobieństwa. Jeśli klient ogląda jakiś produkt z oferty, to system podpowie mu podobnie wyglądające produkty z całego asortymentu. Mogą być to ubrania o podobnym kolorze, ale też kroju.

Jak podaje Gawłowski, rozpoznanie obrazów dla e-commerce to usługa wymyślona i wypracowana przez jego firmę, która jako pierwsza oferuje takie rozwiązania w Polsce i jako jedna z nielicznych na świecie. SaveCart, które na polskim rynku funkcjonuje od 5 lat, planuje wejść ze swoimi usługami na rynki zagraniczne. Firma chce docelowo stworzyć wachlarz produktów wykorzystujących tę technologię.

We wrześniu ub.r. spółka SaveCart pozyskała inwestora. Fundusz inwestycyjny należący do mBanku, mAkcelerator, objął 20% udziałów. Pakiet większościowy nadaj jest w posiadaniu założyciela firmy i kluczowego personelu.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony