REKLAMAMarket Roku 2018  - baner główny
Mobilne punkty sprzedaży mogą być w pełni zintegrowane z systemem ERP

Mobilne punkty sprzedaży mogą być w pełni zintegrowane z systemem ERP (mat. prasowe)

Planowanie zasobów przedsiębiorstwa (ang. enterprise resource planning – ERP) to jedna z najnowocześniejszych metod zarządzania przedsiębiorstwem za pomocą zintegrowanych systemów informatycznych. Pozwala ona budować model biznesowy, uwzględniający w pierwszym rzędzie oczekiwania konsumentów. Dzięki systemom ERP można też szybko i tanio rozwijać sprzedaż wielokanałową. Przykład jednej z firm handlowych pokazuje, że jedynym ograniczeniem jest inwencja użytkowników systemu.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

Zalety rozwiązań ERP prezentuje Wojciech Nowicki, menedżer z Pomorskiej Grupy Informatycznej (PGI), zajmującej się wdrażaniem tego modelu w firmach handlowych i produkcyjnych. Jednym z ciekawszych wdrożeń była realizacja dla firmy K-Consult, która zajmuje się sprzedażą m.in. akcesoriów gsm, fotograficznych czy komputerowych.

– Klient jest użytkownikiem systemu ERP Altum od 2012 r., był jednym z pierwszych w Polsce. Prowadzi sprzedaż wielokanałową. Ma zarówno sieć sklepów stacjonarnych, jak i sklep internetowy, obsługiwany z własnego, dużego centrum dystrybucyjnego. Ma też odrębny serwis B2B – prowadzi sprzedaż hurtową dla klientów biznesowych. Zależało im, żeby rozwinąć sprzedaż i promować markę. Wpadli na pomysł sprzedaży wakacyjnej. Jako obszar działania wybrali Półwysep Helski. W lato jest tam mnóstwo ludzi, a możliwości zakupu akcesoriów do elektroniki jest niewiele – relacjonuje Wojciech Nowicki.

Firma opracowała mobilny punkt sprzedaży, bazujący na napędzie rowerowym – coś w rodzaju rikszy czy wózka rowerowego. Stanowisko zostało wyposażone m.in. w ładowarki gsm, z których można „awaryjnie” doładować smartfona czy tablet. Punkty sprzedaży zaopatrzono w szeroki wybór akcesoriów, jakie mogą być potrzebne w warunkach wakacyjnego wypoczynku – ładowarki, kable usb, etui czy folie ochronne, które sprzedawcy naklejali na miejscu. Pomysł chwycił, wyniki sprzedażowe były znakomite, a dodatkowo firma miała okazję niskim kosztem promować markę – mobilne punkty sprzedaży były zarazem nośnikami treści reklamowych.

Jak podkreśla Nowicki, od strony technologicznej firma pracująca na oprogramowaniu ERP nie musiała ponosić znaczących kosztów, by zrealizować swój pomysł. Wystarczyło wykorzystać oprogramowanie Comarch Mobile oraz technologię mPOS – mobilnego punktu sprzedaży. Dzięki temu zwyczajny smartfon, połączony za pośrednictwem Bluetooth z kasą fiskalną i ewentualnie z terminalem płatniczym staje się w pełni funkcjonalnym stanowiskiem kasowym.

Co więcej, wszelkie wystawione dokumenty sprzedaży automatycznie i w czasie rzeczywistym trafiają do systemu. Dzięki temu można na bieżąco analizować, jakie ilości poszczególnych towarów wózek sprzedał danego dnia. System automatycznie generuje również zamówienia dla danego wózka, przesyła je do magazynu, gdzie są kompletowane i przygotowane do wysyłki. Niemal bez udziału człowieka realizowane są procedury uzupełniania zapasów mobilnych punktów sprzedaży. To samo dotyczy sklepów stacjonarnych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"