REKLAMARC Foods - baner główny - grudzień 2018
Bogdan Kucharski, Prezes BP w Polsce

Bogdan Kucharski, Prezes BP w Polsce (BP w Polsce)

- Takich firm jest co najmniej kilka i stale je obserwujemy. Jestem przekonany, że w ciągu kolejnych kilku lat na rynku stacji będą zachodziły zmiany właścicielskie, to szansa dla BP. Będziemy oczywiście szukali takich możliwości – mówi Bogdan Kucharski, Prezes BP w Polsce.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - belka w artykułach - I etap - (10-25.12.2018)

Jak rynek stacji paliw będzie się rozwijał w perspektywie kilku następnych lat? Czego można się spodziewać?

Dzisiaj na polskim rynku jest około 6700 stacji i obserwujemy dalszy, lekki trend wzrostowy. Ten trend wynika z tego, że jako społeczeństwo się bogacimy, przybywa nowych dróg, więc przybywa nowych miejsc, gdzie stacje paliwowe są potrzebne. Ten trend będzie się utrzymywał w kolejnych latach.

Kolejnym elementem napędzającym rozwój sieci stacji paliw w Polsce jest strategiczne położenie naszego kraju na mapie Europy. Jesteśmy krajem tranzytowym, z każdym rokiem rośnie znaczenie naszego kraju dla przewozów towarowych, a przewozy wymagają odpowiedniej infrastruktury i zaopatrzenia.

Jednocześnie od pewnego czasu intensywnie w naszym kraju rozwija się infrastruktura drogowa, a nowe, wygodne drogi to większy ruch, m.in. w międzynarodowych przewozach towarowych. Co więcej, jesteśmy cały czas krajem na dorobku, z szybko rozwijającą się gospodarką i rosnącym popytem, m.in. na paliwa i usługi, to także sprzyja rozwojowi branży.

Jam może w przyszłości w wyglądać struktura rynku?

Tutaj widzimy jeden długoterminowy trend, który trwa już od 30 lat, kiedy startowaliśmy z punktu monopolu CPN-ów. Potem pojawiły się sieci międzynarodowe i one osiągnęły już istotny udział rynkowy.

Natomiast cały czas na polskim rynku duże znaczenie maja duzi polscy operatorzy i cały czas dużą część rynku zajmują operatorzy niezależni, którzy coraz częściej łączą się w zrzeszenia. Ta struktura rynku się powoli zmienia. Wydaje się, że przedsiębiorcy zarządzający niezależnymi stacjami coraz częściej dostrzegają wartość oferty sieciowej. To oznacza, że rynek będzie systematycznie się integrował.

Firmy indywidualne nie są w stanie zaoferować takiej jakości oferty produktów i usług, którą mogą zaoferować najwięksi operatorzy. To czym BP wygrywało przez lata z konkurencją i wciąż wygrywa, to mocna oferta paliwowa i pozapaliwowa. Zewnętrznym partnerom jesteśmy w stanie zaoferować spójny i kompleksowy koncept sklepu, w tym koncept oferty spożywczej, koncept lojalnościowy, w tym także karty paliwowe.

Co ciekawe pojawia się także coraz większa liczba inwestorów, którzy przychodzą do nas i mówią: mam pieniądze, chciałbym zainwestować w stację, ale nie mam czasu żeby się sam tym zajmować, bo mam inne biznesy. Kupuję od państwa pełny pakiet. Uważam, że rynek idzie w tym kierunku, co nie zmienia faktu, że według mnie na tym rynku zawsze będzie miejsce dla niezależnych, drobnych operatorów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony