REKLAMAKongres Mięsny 2019 - Baner Główny (styczeń - luty 2019)
Marcin Rosati, prezes MediaMarktSaturnPolska

Marcin Rosati, prezes MediaMarktSaturnPolska (materiały prasowe)

- W branży handlowej od pewnego czasu obserwujemy proces przewartościowania podejścia do klienta i jego potrzeb. Głównym wyzwaniem dla wielu firm jest odejście od myślenia o handlu jako oferowaniu towarów – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Marcin Rosati, prezes MediaMarktSaturnPolska

REKLAMAKongres Mięsny 2019 - belka w artykułach (styczeń 2019)

Rok 2018 był dla sieci Media Markt niezwykle ważny i bardzo intensywny pod względem rozwoju?

W roku 2018 obchodziliśmy 20-lecie obecności na polskim rynku. Pierwszy sklep Media Markt został otwarty w Czeladzi w 1998 roku, dzisiaj mamy ich już 88.

Nasza marka jest obecna we wszystkich kanałach dystrybucji i od lat skutecznie rozwija strategię omnichannel. Równolegle z naszą ofertą e-commerce stale poszerzamy sieć sklepów stacjonarnych.

W 2018 roku uruchomiliśmy pięć sklepów, placówki pojawiły się w Ostrołęce, Gdańsku, Katowicach, Warszawie i Łodzi. Poza otwarciami na wzmocnienie naszej pozycji w Polsce wpłynęło również włączenie do sieci 22 sklepów Saturn, które zmieniły szyld na Media Markt. Rok 2018 zamknęliśmy liczbą 88 sklepów.

Bardzo ważnym elementem naszej oferty jest kompleksowa obsługa naszych klientów, obejmująca doradztwo i usługi powiązane z zakupionym sprzętem, których zakres stale rozwijamy. Obok standardowych już usług, takich jak np. pierwsza instalacja, przegrywanie danych, zabezpieczanie ekranów dotykowych szybą czy folią, ostatnio uruchomiliśmy np. szybkie naprawy smartfonów, z których klienci bardzo chętnie korzystają.

Jak na biznes wpłynął zakaz handlu w niedziele?

Niedziela to drugi lub trzeci najlepszy dzień handlowy po sobocie czy piątku. Konsekwencje nowych regulacji odczuwa cała branża handlowa. Wprawdzie nastąpiło pewne przesunięcie klientów na inne dni w tygodniu i w niedziele niehandlowe zwiększa się ruch w sklepach internetowych, jednak nie rekompensuje to skutków ograniczenia handlu.

Jak wyglądają plany na rok 2019?

Współczesny konsument żyje jednocześnie w dwóch światach – offline i online. Wpisując się w ten trend, stale zwiększamy liczbę punktów styku z osobami zainteresowanymi naszą ofertą. W nadchodzącym roku będziemy nadal konsekwentnie realizowali strategię omnichannel. Najbliższe plany rozwoju kanału sprzedaży stacjonarnej zakładają uruchomienie kolejnych sklepów w Pile i Warszawie, w Galerii Młociny.

Co będzie dla firmy największym wyzwaniem w nadchodzącym roku?

W branży handlowej od pewnego czasu obserwujemy proces przewartościowania podejścia do klienta i jego potrzeb. Głównym wyzwaniem dla wielu firm jest odejście od myślenia o handlu jako oferowaniu towarów. Chcąc przyciągnąć klientów, musimy im zapewniać całościowe doświadczenia zakupowe, na które składa się szereg elementów zawartych w tzw. customer journey. Intensyfikujemy m.in. działania zwiększające wygodę i skracające czas zakupów, co jest związane z coraz szybszym tempem życia i postępującą cyfryzacją. Do tych działań zaliczamy również wspomniany już przeze mnie rozwój usług.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony