8 grudnia 2019
Grupa Tesco PLC potwierdziło, że "w następstwie zainteresowania (potencjalnych inwestorów - red.) firma rozpoczęła przegląd opcji strategicznych dla swoich...
7 grudnia 2019
Aż 72 proc. Polaków deklaruje spożywanie suplementów diety, a jeszcze więcej, bo 86 proc. uważa, że konsumowanie tych produktów jest korzystne. Co drugi Polak...
6 grudnia 2019
Spar Group w swoim pierwszym sklepie w Polsce, czyli Eurosparze w warszawskim centrum handlowym Blue City, zaprezentowało koncept kawiarni Bean Tree Cafe. To dopiero zalążek tego,...
5 grudnia 2019
4 grudnia 2019
24 listopada 2019
Choć do Black Friday został jeszcze prawie tydzień już teraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta pokazuje, że tego dnia na konsumentów może czekać wiele przykrych...
21 listopada 2019
20 listopada 2019
19 listopada 2019
Co trzeci przedsiębiorca, prowadzący sprzedaż detaliczną, zainstalował terminal płatniczy w ramach programu Polska Bezgotówkowa. Wciąż jednak są miejsca, gdzie można...
2 grudnia 2019
28 listopada 2019
Tesco realizuje strategię 4R, w ramach której eliminuje opakowania z tworzyw nie nadających się do recyklingu. Sieć walczy także ze zbyt dużymi opakowaniami.
3 grudnia 2019
W tym tygodniu Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Propozycja nowych przepisów przedłożona została przez...
HANDEL I DYSTRYBUCJA
PRZEMYSŁ I PRODUCENCI
Mięso czerwone, drób, wędliny
Zdaniem producentów
27 października 2019, 08:39
Przegląd prasy
Prezes Związku Polskie Mięso Witold Choiński stwierdził w programie "Money. To się liczy", że działania sieci handlowych względem polskich przetwórców mięsa mogą nosić znamiona nieuczciwych praktyk handlowych. Zapowiedział, że branża spróbuje zainteresować tym tematem odpowiednie urzędy.
Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso (fot. materiały prasowe)
Jak ocenił Choiński, sieci handlowe w negocjacjach z producentami występują z pozycji siły. - Mimo tego, że weszły nowe ustawy, rozporządzenia, które w jakiś sposób to regulują, to nadal jeszcze siła przetwórcy, który to tak naprawdę jest tym dostawcą do sieci handlowej, jest bardzo mała - stwierdził szef ZPM.
Zapytany przez dziennikarza Money.pl o to, czy działania sieci handlowych noszą znamiona nieuczciwej praktyki, odparł: "myślę, że w dużym stopniu na pewno tak". - Z pewnością będziemy chcieli zainteresować odpowiednie urzędy tym, dlaczego np. wchodzi na rynek krajowy chociażby przysłowiowy schab z Niemiec czy z innego kraju po 12 zł, gdzie koszty wyprodukowania w naszym kraju schabu są na poziomie 16-18 zł - zapowiedział.
Stwierdził także, że UOKiK nie zajmuje się tą sprawą, gdyż "cały czas mówi, że nie jest instytucją, która bada przepływ towarów między dostawcą a siecią, tylko między siecią a ostatecznym konsumentem". Choiński nie wykluczył jednak, że UOKiK ostatecznie zainteresuje się tym tematem. - Były prace nad rozszerzeniem ich kompetencji. Być może ta kompetencja również się tam znajdzie - powiedział prezes Związku Polskie Mięso.
źródło: Money.pl
Ceny wieprzowiny wzrosły przez rok o ponad 35%. Sieci handlowe nie chcą kupować tak drogiego
Kolejny raz pod hasłem „Białe czy czerwone? Pewne jest jedno. Polskie mięso”
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
Wyprodukowana w Polsce whiskey kosztuje 199zł. A "taka sama" ze Szkocji 29zł. Jak to możliwe? Czy powinniśmy iść do Sądu? A może infrastruktura jest lepsza za granicą? Nie płaczmy że nie potrafimy wyprodukować taniej mięsa niż Niemcy. Ludzie wyjdźmy z PRLu !!!
Ach te sieci! -kupują taniej, sprzedają taniej i często-gęsto jeszcze jest to lepsze. Domiar im dać i ceny urzędowe - i będzie fajnie i tradycyjnie i żołądki jednakowe. I jeszcze niech tam w tle Cepelia coś o kulturze ludowej, Oj, dana,dana,...
Dlaczego "nieuczciwe"? Czy cos stoi na przekszodzie, aby polscy producenci miesa i jego przetworow stworzyli wlasna siec sprzedazy? Niech ktos wreszcie w Polsce zaoferuje mieso dobrej jakosci, a nie napchane woda z chemia jak gabka. W duzych miastach nie ma mozliwosci, by kupic cos lepszego, choc klienci maja pieniadze. Probnie moze to byc sprzedaz nakierowana na zamozne dzielnice kilku miast (np. Warszawa: Kabaty, Miasteczko Wilanow, Powisle, Konstancin, zamozne rejony Mokotowa, czyli ul. Bialy Kamien, Marina, ) - male sklepy, lub wlasne stanowiska w supermarketach na tym terenie - dobra jakosc, swiezosc; bliskosc klienta jest podstawa, bo to sa klienci ktorzy maja pieniadze, ale nie maja czasu. Jakosc sie broni. Jesli zas klient ma do wyboru" to samo byle co" za 12 zl i za 18 zl to naprawde jest mu wszytko jedno - woli kupic dziadostwo taniej.
zdjęć: 9
zdjęć: 79
29 listopada 2019
zdjęć: 6
zdjęć: 112
26 listopada 2019
22 października 2019
28 września 2019
19 września 2019
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.