REKLAMAAthlon Car Lease - baner główny (25.11.-13.12.2019 r.)

Prezes Związku Polskie Mięso Witold Choiński stwierdził w programie "Money. To się liczy", że działania sieci handlowych względem polskich przetwórców mięsa mogą nosić znamiona nieuczciwych praktyk handlowych. Zapowiedział, że branża spróbuje zainteresować tym tematem odpowiednie urzędy.

REKLAMAIteCom -  Przepisomat (Święta) - Belka w artykułach (01-10.12.2019)
Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso

Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso (fot. materiały prasowe)

Jak ocenił Choiński, sieci handlowe w negocjacjach z producentami występują z pozycji siły. - Mimo tego, że weszły nowe ustawy, rozporządzenia, które w jakiś sposób to regulują, to nadal jeszcze siła przetwórcy, który to tak naprawdę jest tym dostawcą do sieci handlowej, jest bardzo mała - stwierdził szef ZPM.

Zapytany przez dziennikarza Money.pl o to, czy działania sieci handlowych noszą znamiona nieuczciwej praktyki, odparł: "myślę, że w dużym stopniu na pewno tak". - Z pewnością będziemy chcieli zainteresować odpowiednie urzędy tym, dlaczego np. wchodzi na rynek krajowy chociażby przysłowiowy schab z Niemiec czy z innego kraju po 12 zł, gdzie koszty wyprodukowania w naszym kraju schabu są na poziomie 16-18 zł - zapowiedział.

Stwierdził także, że UOKiK nie zajmuje się tą sprawą, gdyż "cały czas mówi, że nie jest instytucją, która bada przepływ towarów między dostawcą a siecią, tylko między siecią a ostatecznym konsumentem". Choiński nie wykluczył jednak, że UOKiK ostatecznie zainteresuje się tym tematem. - Były prace nad rozszerzeniem ich kompetencji. Być może ta kompetencja również się tam znajdzie - powiedział prezes Związku Polskie Mięso.

źródło: Money.pl

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Adaś 3 miesiąc temu

    Wyprodukowana w Polsce whiskey kosztuje 199zł. A "taka sama" ze Szkocji 29zł. Jak to możliwe? Czy powinniśmy iść do Sądu? A może infrastruktura jest lepsza za granicą? Nie płaczmy że nie potrafimy wyprodukować taniej mięsa niż Niemcy. Ludzie wyjdźmy z PRLu !!!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~MAF 2 miesiąc temu

    Ach te sieci! -kupują taniej, sprzedają taniej i często-gęsto jeszcze jest to lepsze. Domiar im dać i ceny urzędowe - i będzie fajnie i tradycyjnie i żołądki jednakowe. I jeszcze niech tam w tle Cepelia coś o kulturze ludowej, Oj, dana,dana,...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~erazm 1 miesiąc temu

    Dlaczego "nieuczciwe"? Czy cos stoi na przekszodzie, aby polscy producenci miesa i jego przetworow stworzyli wlasna siec sprzedazy? Niech ktos wreszcie w Polsce zaoferuje mieso dobrej jakosci, a nie napchane woda z chemia jak gabka. W duzych miastach nie ma mozliwosci, by kupic cos lepszego, choc klienci maja pieniadze. Probnie moze to byc sprzedaz nakierowana na zamozne dzielnice kilku miast (np. Warszawa: Kabaty, Miasteczko Wilanow, Powisle, Konstancin, zamozne rejony Mokotowa, czyli ul. Bialy Kamien, Marina, ) - male sklepy, lub wlasne stanowiska w supermarketach na tym terenie - dobra jakosc, swiezosc; bliskosc klienta jest podstawa, bo to sa klienci ktorzy maja pieniadze, ale nie maja czasu. Jakosc sie broni. Jesli zas klient ma do wyboru" to samo byle co" za 12 zl i za 18 zl to naprawde jest mu wszytko jedno - woli kupic dziadostwo taniej.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony