REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BANER GŁÓWNY (GRUDZIEŃ 2019)

Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, przestrzega, że podatek handlowy uderzy nie tylko w sieci handlowe, które będą nim objęte, ale także w ich dostawców i w konsumentów.

REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BELKA W ARTYKUŁACH (09-24.12.2019)
Renata Juszkiewicz, prezes POHiD, podczas Kongresu Rynku FMCG 2019

Renata Juszkiewicz, prezes POHiD, podczas Kongresu Rynku FMCG 2019 (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

- Z całą pewnością podatek handlowy uderzy mocno nie tylko w same sieci, ale też w ich otoczenie biznesowe. Docelowo ten podatek dotknie też konsumenta, ponieważ uderzy w siłę nabywczą konsumentów, może mieć wpływ na wzrost inflacji - prognozuje Juszkiewicz.

Szefowa POHiD podkreśla też, że dostawcy sieci handlowych "boją się przerzucenia kosztów na nich". - Natomiast będziemy szukali oczywiście takich obszarów, gdzie moglibyśmy ten podatek w pewnym sensie rozłożyć, gdzie moglibyśmy zniwelować negatywne skutki tego podatku, bo oczywiście chcemy zachować ofertę jak najwyższej jakości, w jak najniższych cenach - komentuje.

Renata Juszkiewicz sugeruje też, że nie wszystkie firmy obecne na rynku będą w stanie "połknąć" ten podatek. - Nie każda firma ma dobrą rentowność. Firmy, które mają bardzo słabą rentowność będą musiały niestety podejmować drastyczne kroki i takie działania, żeby pozostać na rynku - mówi prezes POHiD.

Przypomnijmy, że o przyszłości podatku handlowego w Polsce zdecyduje Trybunał Sprawiedliwości UE. Najprawdopodobniej uczyni to jednak dopiero za kilkanaście miesięcy, po tym jak Komisja wniosła apelację od wyroku Sądu UE w tej samej sprawie z maja 2019 r.

Podatek (jeśli jego forma nie zostanie zmieniona) być płacony przez przedsiębiorstwa, których przychód ze sprzedaży detalicznej przekracza 17 mln zł miesięcznie. Ustawa przewiduje dwie stawki podatku. Stawka 0,8 proc. ma być stosowana do miesięcznych przychodów z przedziału 17 mln - 170 mln zł. Od nadwyżki przychodów względem tego obowiązywałaby stawka 1,4 proc. W praktyce daninę płaciłoby 100-200 największych firm detalicznych (nie tylko z sektora handlu spożywczego/FMCG w Polsce).

ZAŁĄCZNIK DO ARTYKUŁU

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 7

  • 6
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Konrad 1 2 miesiące temu

    oczywiście niech płacą małe firmy dostawcy a wielkie bogate sieci nie mogą bo ????

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony