REKLAMARetail FMCG Congress - Banner Główny - lipiec 2020

(fot. materiały prasowe, Szopi.pl)

Platforma Szopi.pl oraz jej nowy właściciel Supermercato24 w pierwszej połowie 2020 r. przejdą rebranding - dowiedział się  portal wiadomoscihandlowe.pl. Nowa nazwa, która już niebawem powinna zostać ogłoszona, funkcjonować będzie na rynku polskim, włoskim oraz wszystkich innych, do których wejdzie Supermercato.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Z naszych informacji wynika, że włoska firma jest na etapie finalizacji wyboru nowego brandu. Przyszła nazwa ma być na tyle uniwersalna i prosta, aby można z niej było korzystać w wielu krajach. To dlatego nie zdecydowano się zamienić marki Szopi.pl na Supermercato24, która polskiemu klientowi raczej nie mówiłaby zbyt wiele.

Konieczność unifikacji nazwy wiąże się z planami przyspieszenia międzynarodowej ekspansji firmy. Polska to dla Supermercato pierwszy zagraniczny rynek, ale firma szykuje się już do wejścia do kolejnych dwóch krajów. Supermercato na razie nie zdradza, co to za rynki. Wiemy jednak, że będą to kraje europejskie, a wejście do nich nastąpi w 2020 r.

Jak dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl, Supermercato24 początkowo planowało w Polsce rozwój organiczny od zera. Ostatecznie zdecydowano się jednak na przyspieszenie ekspansji w naszym kraju poprzez przejęcie Szopi.pl. Kolejne akwizycje w Polsce nie są co prawda wykluczone, ale też nie ma ich w aktualnych planach rozwoju. Przyczyną jest głównie to, że na rynku brakuje podmiotów o podobnym modelu działania.

Platforma Szopi.pl, dziś obecna w czterech polskich miastach i ich okolicach (Warszawa, Wrocław, Poznań i Kraków), w przyszłym roku wejdzie do kolejnych sześciu aglomeracji. Nowe lokalizacje, w których pojawi się Szopi, to m.in. Trójmiasto, Łódź, czy aglomeracja śląska. Bez inwestycji w Szopi.pl, Supermercato24 raczej nie miałoby szans na tego rodzaju tempo rozwoju.

W dłuższej perspektywie włoski operator zamierza przetestować w Polsce także mniejsze, lokalne rynki, na których brakuje alternatyw do zamawiania zakupów spożywczych online. We Włoszech Supermercato obecne jest nawet w miastach, które mają około 100 tys. mieszkańców. Platforma na rodzimym rynku działa w ponad 30 miastach, a w jej zasięgu znajduje się już jedna trzecia populacji Włoch.

W 2020 r. Szopi.pl skoncentruje się także na nawiązywaniu komercyjnej współpracy z kolejnymi sieciami handlowymi (współpracuje już w ten sposób z Carrefourem i Auchan) - szczególnie liczy na partnerstwo z dyskontami. Poza tym firma skupi się na technologicznej modernizacji platformy w oparciu o know-how z Włoch, stworzeniu aplikacji mobilnej, budowaniu bazy użytkowników oraz szkoleniu nowych szoperów. Szopi chce także współpracować z producentami i oferować im zaawansowaną analitykę.

Kluczowe dla Szopi będą partnerstwa z sieciami handlowymi. Platforma liczy na to, że uda jej się nakłonić detalistów do oferowania takich samych cen na Szopi.pl, co w sklepach stacjonarnych. Takie rozwiązanie jest już stosowane we Włoszech, ale przekonanie do niego graczy z Polski może nie okazać się łatwe. Szopi chce nawiązywać relacje nie tylko z gigantami handlu spożywczego, ale również z lokalnymi, małymi sieciami, a także z placówkami specjalistycznymi typu piekarnia, czy sklep mięsny.

Już w przyszłym tygodniu opublikujemy na portalu wiadomoscihandlowe.pl wywiad z przedstawicielami Szopi.pl/Supermercato24.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 11

  • 11
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony