REKLAMADan Cake - Mlekovita (bułeczki) - baner główny (czerwiec 2018)

(fot. Pixabay CC0)

Zakupy spożywcze, zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i online bywają czasochłonne. Jak zaoszczędzić ten czas? Szopi.pl, polski serwis zakupowy, wraz ze swoim partnerem, firmą LogLab pracuje nad pierwszym w Polsce kompleksowym interfejsem opartym na sztucznej inteligencji. Umożliwi on zamawianie zakupów spożywczych dzięki konwersacji na komunikatorze, np. Facebook Messenger. Jeszcze w tym roku Szopi Bot pomoże nam nie tylko wybrać produkty spożywcze, ale również dobierze do nich odpowiednie przepisy i udzieli porad żywieniowych.

REKLAMABinaria (eMIXIT) - Belka w artykułach_v.1

- Szopi.pl jest start-upem nie tylko zakupowym, ale również technologicznym. Stąd decyzja, by z myślą o naszych klientach inwestować zarówno w poszerzanie oferty sklepowej i lokalizacyjnej, jak i w rozwój technologiczny. Jesteśmy przekonani, że chat boty zrewolucjonizują handel w internecie i zmienią zwyczaje zakupowe Polaków – mówi Zbigniew Płuciennik, CEO i twórca Szopi.pl.

Dzięki Szopi Bot proces zakupowy zostanie znacznie przyspieszony. Docelowo interfejs, na podstawie historii zakupów, będzie podpowiadał klientowi, co wrzucić do koszyka. W przyszłości Szopi Bot zyska możliwość obsługi głosowej, a to oznacza, że będzie działał na podobnych zasadach jak Alexa (Amazon), Google Home, czy Siri (Apple).

Oprócz podstawowych funkcji kompletowania zakupów, Szopi Bot zostanie wyposażony w szeroką wiedzę z zakresu dietetyki. Będzie funkcjonował jako wirtualny doradca żywieniowy – zamówi dla klienta zakupy dopasowane do jego preferencji żywieniowych, zakładanych celów dietetycznych oraz stanu zdrowia.
Szopi Bot będzie znał również  tysiące przepisów kulinarnych. Poleci użytkownikowi przepisy dopasowane do jego wymagań, nastroju, czy zawartości lodówki, zarekomenduje wino do posiłku, przystawki na imprezę, zdrowe przekąski dla dzieci, a następnie zamówi wszelkie brakujące składniki z dostawą do domu.

Robienie zakupów z Szopi Botem będzie odbywało się na zasadzie konwersacji na czacie. Dzięki zastosowaniu metod przetwarzania języka naturalnego, robienie zakupów przez internet będzie możliwe za pomocą dialogu zbliżonego do rozmowy z pracownikiem sklepu. I to wszystko bez konieczności wybierania pojedynczych produktów za pomocą formularzy na stronie internetowej sklepów. Szopi Bot poprzez mechanizmy uczenia maszynowego z czasem będzie uczył się preferencji użytkownika i z każdym użyciem będzie coraz lepiej dopasowywał swoje oferty do jego potrzeb.

Już teraz użytkownicy Szopi.pl mogą uczestniczyć w tworzeniu Szopi Bota, rozmawiając z nim na czacie. – Aby nauczyć się rozumieć ludzi, bot musi zobaczyć jak najwięcej przykładów formułowania intencji. Najlepszym źródłem tych przykładów są klienci i dlatego prosimy ich o pomoc – mówi Jan Potworowski, prezes LogLab.

Jak działa Szopi? Klienci za pośrednictwem Szopi.pl mogą kupić towary z Lidla, Biedronki – a więc dyskontów, które nie mają własnych sklepów internetowych – oraz, między innymi z Rossmanna, Tesco, Piotra i Pawła, Smyka, Saturna i Media Markt. Dodatkowo, w zależności od miasta, możliwe jest zamówienie towarów także z małych lokalnych sklepów oraz aptek. Zaletą serwisu jest to, że jego przedstawiciel jest w stanie skompletować zamówienie i bardzo szybko dostarczyć je klientowi. Niekiedy udaje się to nawet w godzinę.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Alexa 2 3 miesiące temu

    Ciekawe, jak rozwinie się projekt "Bot", ale sądząc po dotychczasowych osiągnięciach szopi, to można spodziewać się kolejnej trafionej inicjatywy :) z ogromnym zainteresowaniem śledzę postępy tej ekipy, i zaliczam się do zadowolonych klientów (rejon wrocławski, pozdrawiam!)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~kinga 1 3 miesiące temu

    Jestem pod wrażeniem tego, jak szybko szopi.pl się rozwija. Jeszcze kilka miesięcy temu w zasadzie nikt o nich nie słyszał, a teraz połowa moich znajomych ma już na koncie doświadczenie z ich usługą - pozytywne ;) dobrze wiedzieć, że fajne inicjatywy mają w tym kraju szansę, jeśli tylko wezmą się za nie obrotni ludzie.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony