REKLAMAJACOBS - PRIMA - Baner Główny (październik 2019)
Anna Grabowska, wiceprezes Żabka Polska

Anna Grabowska, wiceprezes Żabka Polska (Żabka Polska)

Sieć Żabka Polska mocno inwestuje w nowe technologie, w tym rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji które pozwalają na efektywne zarządzanie asortymentem i dostawami, a także na personalizację oferty skierowanej do indywidualnych konsumentów.

REKLAMATOTA - belka w artykule (17-27.10.2019)

Dzisiaj fundamentem biznesu Żabki stało się zarządzanie misjami zakupowymi konsumentów, a nie zarządzanie kategorią produktów. – Przy pomocy takich narzędzi jak sztuczna inteligencja analizujemy potrzeby i preferencje naszych klientów. Wiemy, że są oni coraz bardziej zapracowani i zabiegani, mają mniej czasu i wolą przeznaczać go na przyjemności lub inne życiowe obowiązki, niż stać w kolejkach Anna Grabowska, wiceprezes ds. komercyjnych w firmie Żabka Polska.

- Nowy format sklepów Żabka Galaxy jest odpowiedzią na ich potrzeby. Tutaj w drodze kupią kawę na wynos, kanapkę na śniadanie, danie gotowe na obiad, odbiorą paczkę i wypłacą gotówkę. Żabka to sklep dający gotowe rozwiązania tu i teraz – dodaje Anna Grabowska, Wiceprezes Zarządu ds. Komercyjnych w firmie Żabka Polska.

Odmieniony format sklepów przyniósł nie tylko korzyści konsumentom, ale także franczyzobiorcom. Wraz z jego wprowadzeniem, Żabka zaprezentowała nowy format franczyzowy, który spotkał się z uznaniem właścicieli sklepów. Nowy format jest przede wszystkim otwarty na zmiany i dostosowuje się do potrzeb nie tylko klientów, ale także zarządzających placówkami – sieć wprowadziła ponad 100 zmian w funkcjonowaniu sklepów na podstawie opinii klientów i franczyzobiorców. Właściciele sklepów podkreślają, że nowy format wpłynął na jeszcze lepsze postrzeganie placówek i przyciągnął do sieci o 30 proc. więcej klientów. Nowoczesny, przejrzysty format pozwolił także na wprowadzanie do Żabki premier rynkowych i testowanie nowości, które są niewątpliwie ciekawe dla konsumentów regularnie odwiedzających placówki sieci.

Nowe technologie pozwalają sieci nie tylko szybciej się rozwijać, ale także lepiej dostosować asortyment sklepów do potrzeb klientów, którzy w nich kupują. Jeszcze dwa lata temu sieć musiała pracować nad ofertą w podziale na grupy placówek handlowych i wiązało się to z bardzo ciężka praca dużej liczby osób przez dłuższy czas. Dzisiaj sztuczna inteligencja pozwala pracować sieci na każdym indywidualnym sklepie, a w dodatku wszystkie procesy trwają jedynie kilka minut.

Jednocześnie za pomocą aplikacji Żappka firma może zaoferować spersonalizowaną ofertę dedykowanych produktów, dostosowaną do potrzeb i gustu indywidualnego klienta.

Żabka, będąc sklepem w dużej mierze zakupów impulsowych, zmienia swoje podejście do asortymentu, tworząc go z myślą o misjach zakupowych klientów i odchodząc od tradycyjnej definicji kategorii produktowych. W ramach misji zakupowych takich jak śniadanie, przekąska, lunch czy obiad wprowadza szereg nowości produktowych, dostępnych na wyłączność tylko w Żabkach.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 7

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 3
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Wiem 2 miesiąc temuocena: 100% 

    Niech wykorzystają najpierw swoja ludzka inteligencje aby nie robic z przestrzeni publicznej sklepowego magazynu i śmietnika. Przed prawie kazda Zabka sterty kartonow, workow j palet. Jak nie maja miejsca na magazyn w sklepie to niech zmienia format lub jednak kategorie. To jest glowny customer experience - śmieci i burdel przed sklepem

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~ajent 1 miesiąc temuocena: 100% 

    To niech ta sztuczna inteligencja popracuje jeszcze nad tym , żeby te indeksy się sprzedawały , a nie przeterminowywały i szły w koszty ajenta

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony