REKLAMAVOG - baner główny 2018
Tesco Extra, Łódź, ul. Pojezierska

Tesco Extra, Łódź, ul. Pojezierska (fot. Konrad Kaszuba)

Technologia AI może pomóc detalistom w personalizacji doświadczenia zakupowego konsumentów. W ten sposób sieci stacjonarne mogą zyskać ważny atut w rywalizacji z detalistami online. Do 2035 r. zastosowanie sztucznej inteligencji może zwiększyć zyskowność detalu nawet o 59 proc. – czytamy w raporcie Business Insider „AI in e-commerce”.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - belka w artykułach - I etap - (10-25.12.2018)

Głównym wyzwaniem detalistów jest obecnie znalezienie sposobów na konkurowanie z graczami online, takimi jak Amazon. Wiele sieci stara się wyróżnić poprzez wysoki stopień personalizacji doświadczenia zakupowego, w którym konsument będzie mógł cieszyć jednocześnie zaletami zakupów stacjonarnych i wygodą zakupów online.

Detaliści online personalizują interakcje z klientami, wykorzystując technologie Sztucznej Inteligencji, która pozwala dostosowywać ofertę ściśle do potrzeb użytkowników i coraz częściej pozwala wyszukiwać i oceniać produkty za pośrednictwem komunikacji głosowej. W ich ślady idą sieci stacjonarne, często osiągając już podobny poziom personalizacji.

Duże sieci napotykają przy tym na trudne do pokonania bariery. Duże sieci ze względów strukturalnych i organizacyjnych mają trudności z gromadzeniem i przetwarzaniem ogromnych ilości danych, co jest niezbędne do sprawnego funkcjonowania technologii AI. Dlatego wielu detalistów decyduje się na współpracę z firmami technologicznymi, co pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu i środków niezbędnych do wypracowania własnych narzędzi.

Według danych Boston Consulting Group, detaliści wykorzystujący technologię AI do personalizacji doświadczenia zakupowego konsumentów zwiększają sprzedaż w tempie 6 do 10 proc., czyli dwa-trzy razy szybciej niż inne sieci. Z kolei z obliczeń firmy Accenture wynika, że w perspektywie 2035 r. personalizacja zwiększy rentowność sprzedaży detalicznej i hurtowej o 59 proc.

Raport Business Insider Intelligence dokonuje przeglądu różnych zastosowań AI w detalu, rozważa związane z tym wyzwania techniczne i organizacyjne, a także analizuje wady i zalety różnych strategii wdrażania AI w firmach handlowych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony