REKLAMAKORAL - Lodowa Finezja - Baner Główny (czerwiec-lipiec 2018)

(mat. własne)

W perspektywie trzech lat sklepy będą bardziej zorientowane na konsumenta, lepiej dopasowane do jego oczekiwań i dzięki technologiom będą lepiej znały jego konkretne potrzeby. Ważną funkcją takich technologii jak analiza Big Data będzie zmiana podejścia handlu do starszego pokolenia konsumentów. Dziś handlowcom brak długofalowej strategii wobec tej rosnącej na znaczeniu grupy konsumentów – przekonywał Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający firmy Nielsen, podczas 11. Kongresu Rynku FMCG.

REKLAMABinaria (eMIXIT) - Belka w artykułach_v.1

Wśród trendów definiujących rewolucję technologiczną, bazującą na Internecie, dwa wydają się ekstremalnie ważne. Pierwszy, wokół którego biznes już się organizuje, to wykorzystanie danych – analiza Big Data, ale także pozyskiwanie danych od konsumentów i ich analiza, pomagająca lepiej rozumieć konsumenta i jego potrzeby. Skuteczność w tym zakresie przesądzi o przyszłym sukcesie sieci handlowych.

Ale jest jeszcze drugi trend, bardziej socjodemograficzny, dzisiaj jeszcze słabo zagospodarowany. Jest to wykorzystanie technologii w służbie starzejącego się społeczeństwa. Obecnie nie widzę firm, które miałyby pomysł, jak wpisać ten trend w swoje wieloletnie strategie działania.

Wszyscy są świadomi faktu starzenia się społeczeństw, jednak dotychczas koncentrują się na konsumentach z pokolenia X czy Z, a zapominają, że starzejący się konsument potrzebuje innego wsparcia. Dzisiejsze technologie umożliwiają zaspokajanie potrzeb starszych konsumentów, ale brakuje strategii w tym zakresie.

Mniejsi przedsiębiorcy nie muszą stać na straconych pozycjach. To prawda, że korporacje mają większe możliwości, są jednak powolne i mniej elastyczne. Tymczasem mali przedsiębiorcy mogą szybko podejmować decyzje, opierając się na dostępnych im źródłach, wykorzystując choćby proste oprogramowanie CRM. Wystarczy ono do analizy potrzeb konsumentów i szybkiej reakcji, często na zasadzie prób i błędów. Dziś decyzja, dzisiaj test i weryfikacja. Pomysł działa – ruszam dalej; nie działa – zawracam. To jest przewaga małych i średnich przedsiębiorstw.

Zapraszamy do obejrzenia pełnej wypowiedzi Szymona Mordasiewicza

ZAŁĄCZNIK DO ARTYKUŁU

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~klient tesco 2 16 dni temu

    a co mają zabraniać? sklepy budować inwestorowi? nie chcesz - nie chodzisz, można kupować gdzie indziej.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~ana 1 16 dni temuocena: 100% 

    już za parę lat każdy będzię miał swoją biedronkę, a przy biedronce myjnię, stację paliw, aptekę i kaplicę przybiedronkową, zadbają o wszystkie wasze potrzeby...a najbardziej o portfel. I kto na to pozwala? żałosne, podobno polskie od lat władze

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony