REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)
Szymon Mordasiewicz, commercial director Panelu Gospodarstw Domowych w GfK

Szymon Mordasiewicz, commercial director Panelu Gospodarstw Domowych w GfK (fot. ŁR, wiadomoscihandlowe.pl)

Najszybciej rosnące kategorie produktów spożywczych w sprzedaży on-line to: jedzenie dla niemowląt, czekolada, kremy do smarowania pieczywa, herbata sypana luzem i przyprawy – wskazał Szymon Mordasiewicz, commercial director Panelu Gospodarstw Domowych w GfK, podczas prezentacji „eCommerce w FMCG – gdzie jesteś?” na 12. edycji Kongresu Rynku FMCG.

REKLAMAROS-SWEET (MORESO) - Belka w artykułach (14-30.06.2019)

Zdaniem eksperta, potencjał rozwoju internetowego handlu żywnością jest ogromny, ale nie zagrozi on szybko pozycji handlu konwencjonalnego. – Polski rynek e-grocery będzie się dobrze rozwijał, ale potrzeba na to czasu. Oczywiście rosnące udziały tego kanału sprzedaży wpłyną na tradycyjny handel. Jednak, jak potwierdzają przykłady z tych rynków, na których zakupy spożywcze on-line są już bardziej popularne niż w Polsce, nie należy spodziewać się, że e-grocery wyprze handel offline – powiedział Szymon Mordasiewicz. - W zeszłym roku wydatki Polaków w kanale e-commerce wzrosły o 62 proc. wobec 2014 roku – doprecyzował.

Zwrócił również uwagę, że w sieci jest miejsce przede wszystkim dla produktów spożywczych pod silnymi markami, zaś artykuły private label sprzedają się znacznie gorzej. Jednocześnie, na rynku zakupów spożywczych online udział sprzedaży produktów w promocji sięga 35 proc. Być może to właśnie promocje w największym stopniu przyciągają klientów do e-spożywki. – Rynek e-grocery najszybciej rozwija się dużych miastach, przy czym zdecydowanym liderem jest Warszawa – wskazał commercial director Panelu Gospodarstw Domowych w GfK.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony