REKLAMARetail FMCG Congress - Banner Główny - lipiec 2020
Szymon Piduch, prezes Dino Polska

Szymon Piduch, prezes Dino Polska (Dino Polska)

Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A. w liście do akcjonariuszy podsumował miniony rok w działalności firmy. Podkreślił, że rok 2019 był kolejnym okresem, w którym spółka konsekwentnie realizowała swoją strategię, co przyniosło rezultaty w postaci równie szybkiego rozwoju sieci Dino jak we wcześniejszych latach.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Szymon Piduch, podkreślił że w 2019 r.  firma zrealizowała główne cele, które postawiła sobie ponad rok temu. Sieć otworzyła rekordową liczbę 243 marketów, co sprawiło, że na koniec roku pod szyldem Dino w całej Polsce funkcjonowało 1 218 sklepów, a ich łączna powierzchnia sprzedaży przekroczyła 472 tys. mkw. i była o 26 proc. wyższa niż rok wcześniej. 

Firma rozwijała także zaplecze logistyczne. Na początku 2019 r., w Rzeszotarach na Dolnym Śląsku, spółka zakończyła proces uruchamiania czwartego centrum dystrybucyjnego. W połowie ubiegłego roku sieć uruchomiła magazyn w Wolborzu w centralnej Polsce, który zastąpił wcześniej wynajmowany magazyn w Piotrkowie Trybunalskim.

Prezes firmy Dino Polska podkreślił, że firma jest obecnie w trakcie budowy piątego magazynu w miejscowości Łobez w północno-zachodniej Polsce. Równolegle przygotowuje kolejne inwestycje w tym obszarze.

Wzrost przychodów ze sprzedaży na bazie LfL, czyli w marketach, które działały także w 2018 r., wyniósł 11,6 proc., co w połączeniu z dynamicznym wzrostem liczby sklepów pozwoliło firmie zwiększyć całkowite przychody ze sprzedaży o 31 proc. do 7,6 mld zł. Podobnie jak we wcześniejszych latach towarzyszyła temu dalsza poprawa rentowności. 

Prezes Dino podkreślił, że cieszy go rosnąca liczba osób, które odwiedzają sklepy  sieci. A firma stale pracuje nad „zdobyciem zaufania klientów i wkłada dużo wysiłku w dostosowywanie asortymentu do ich potrzeb.”

W 2020 r. firma planuje utrzymać dotychczasowe tempo rozwoju. Prezes spółki podkreśla, że widzi „dużo miejsca do zagęszczania sieci w południowo-zachodniej Polsce i do dynamicznej ekspansji w pozostałych województwach.”

Zgodnie z dotychczasową polityką firmy całość generowanych zysków chce przeznaczyć na dalszy rozwój. Nakłady inwestycyjne wyniosą w tym roku około 950 mln zł.

Szef Dino Polska wskazał, że firma jest przygotowana do tego, aby w 2020 r. liczba otwarć sklepów Dino rosła w podobnym tempie jak rok wcześniej. Równolegle do rozwoju sieci spółka pracuje nad utrzymaniem wysokiego wzrostu sprzedaży LfL i nad dalszą poprawą rentowności.

 
 
 
 
 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMAWH Market Spółdzielnie_Halfpage_czerwiec-lipiec 2020
do góry strony