REKLAMAKORAL - Lodowa Finezja - Baner Główny (czerwiec-lipiec 2018)

Polacy chętnie sięgają po zdrową żywność, co deklaruje już 2/3 z nas. Zmianie ulegać powinny wkrótce też przyzwyczajenia w wyborze miejsc, w których jadamy na mieście – modne bowiem stają się lokale ze zdrową żywnością, które w Europie Zachodniej już cieszą się sporą popularnością.

REKLAMADANONE - Danonki - Belka w artykułach (lipiec 2018r.)

Świadomość Polaków na temat zdrowego odżywiania jest wysoka. Raport z badania „Zdrowa żywność. Trendy zakupowe 2017” przeprowadzonego przez agencję Open Research, potwierdza że niemal 2/3 z nas podczas codziennych zakupów stara się sięgać po tzw. zdrową żywność. Co więcej, aż 23 proc.  respondentów deklaruje, że w ogóle nie jada fast foodów, a prawie 1/3 badanych uważa, że zdarza im się to rzadziej niż raz w miesiącu. Takie preferencje Polaków idą w parze z dynamicznym rozwojem krajowego rynku produktów ekologicznych, czyli hodowanych przy użyciu naturalnych metod (bez sztucznych nawozów czy pestycydów).

Według danych Ministerstwa Rolnictwa od 2004 r. liczba producentów ekologicznych w kraju wzrosła ponad 6-krotnie. W 2004 r. ministerstwo odnotowało 3 760 gospodarstw ekologicznych (łączna powierzchnia 82 730 ha), zaś dekadę później, w 2015 r. liczba gospodarstw ekologicznych wynosiła 22 991 (552 356,4 ha). Co ważne, również liczba przetwórni ekologicznych się zwiększyła z 55 w 2004 r. do 540 w 2015 r.

Rynek ekologicznych upraw w Europie, podobnie jak w Polsce, w ostatniej dekadzie zanotował dynamiczny wzrost. Z danych Komisji Europejskiej wynika, że w latach 2002-14 r. łączna powierzchnia gruntów pod uprawy ekologiczne uległa podwojeniu z 5,6 mln ha do 10,3 mln ha, zaś od 2004 do 2014 roku wzrost sprzedaży ekologicznej w Europie uległ więcej niż podwojeniu, z 11 mld euro do blisko 25 mld euro.

W Europie Zachodniej popularne sieci fast foodów są wypierane przez bary i bistra ze zdrową żywnością. Przykładowo we Francji sporą popularnością cieszą się bary z sieci EXKI. Założona w 2001 roku EXKI to sieć punktów gastronomicznych, w której serwuje się dania z produktów świeżych i zdrowych. Obecnie do siei należy 85 restauracji, rozmieszczonych w 5 krajach europejskich (Belgia, Francja, Włochy, Luksemburg, Holandia) oraz w Stanach Zjednoczonych.

W czym tkwi tajemnica nowych lokali? Jest nią oferta dań opartych o świeże, sezonowe produkty ze składników pochodzących z gospodarstw rolniczych znajdujących się w promieniu 300 km od miejsca, gdzie są przygotowywane posiłki. Zagwarantowanie wysokiej jakości świeżych soków, tart, sałatek, kanapek czy zup oraz ich stałej dostępności to wyzwanie dla obsługi restauracji.

Produkty lub dania świeże należy przechowywać w ściśle określonych warunkach. Standardowa temperatura jaka powinna panować w chłodni to 3 - 4⁰C, natomiast w zamrażarce lub komorze mroźnej to -18⁰C. Również produkty dostępne w lodówkach w lokalu muszą być pod stałym nadzorem, by się nie psuły.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony