REKLAMAKORAL - Baner Główny - Rożek Duo (19-24.05.2019)
Scan& Shop, Tesco Extra, Łódź, ul. Pojezierska

Scan& Shop, Tesco Extra, Łódź, ul. Pojezierska (fot. Konrad Kaszuba)

W 2019 r. detaliści będą się koncentrować na rozwijaniu technologii, które ułatwią spersonalizowaną komunikację z konsumentami oraz usprawnią zakupy. Zwiększą też efektywność i obniżą koszty funkcjonowania łańcucha dostaw – twierdzi ekspert firmy Digimarc na blogu w serwisie Store Brands.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2019)

Sieci detaliczne mniej się będą koncentrować w 2019 r. na promocji swoich marek własnych w mediach różnego typu, a bardziej na technologiach, także tych działających „na zapleczu”, służących personalizacji komunikacji z konsumentem oraz usprawnienia funkcjonowania całego łańcucha dostaw, z salą sprzedaży włącznie. Tony Rodriguez, szef działu technologii firmy Digimarc – która opracowała m.in. niewidoczny gołym okiem, ale czytany przez skanery i smartfony kod kreskowy – wylicza na swoim blogu w serwisie Store Brands cztery kierunki rozwoju technologii w 2019 r.

Mobilna samoobsługa kasowa

Wiele sieci detalicznych rozwija mobline systemy, pozwalające konsumentom samodzielnie skanować kupowane produkty i omijać kolejki przy kasach. Firmy będą stosować liczne zachęty, by skłonić klientów do korzystania z tych efektywnych kosztowo i oszczędzających czas pracy personelu rozwiązań. Ten trend będzie wzmacniany powszechnie rosnącymi kosztami pracy i trudnościami ze znalezieniem pracowników.

Handel konwersacyjny

Zakupy głosowe szybko zyskują na popularności – obecnie generują w USA przychody rzędu 2 mld dolarów, w 2022 r. może to być już 40 mld. Sieci detaliczne będą je coraz częściej wykorzystywać do promocji i sprzedaży własnych produktów, rywalizując w ten sposób z producentami wyrobów markowych.

Dynamiczne i spersonalizowane ceny w sklepach

Pojawienie się takich rozwiązań, jak elektroniczne etykiety cenowe czy inteligentne półki sklepowe umożliwia tworzenie rozwiązań, dzięki którym klienci będą mogli otrzymywać spersonalizowaną ofertę. Skanując do aplikacji mobilnych kody z opakowań czy etykiet, będą w czasie rzeczywistym otrzymywać spersonalizowane rabaty.

Rearanżacja sklepów w oparciu o analizę danych przez AI

Obecnie sklepy dokonują sezonowych czy okresowych zmian aranżacji, np. eksponując ofertę grillową na początku sezonu wakacyjnego. Ten proces można znacznie zdynamizować dzięki analizie danych o zachowaniach konsumentów. Jeśli dana grupa produktów najlepiej sprzedaje się w określony dzień tygodnia – np. piwo w piątek czy sobotę – można je będzie wyeksponować na sali sprzedaży dokładnie tego dnia.

Źródło: storebrands.com

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony