REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny (31.10 - 17.11.2019)

(Flickr/Hernán Piñera)

Rynek alkoholi od lat zdominowany przez jasne piwo i wódkę, przez ostatnie miesiące przechodzi tęczową rewolucję. Do gry coraz śmielej wchodzą kolorowe i smakowe alkohole. Dość niespodziewanie przebojem rynku alkoholowego stało się piwo bezalkoholowe.

REKLAMAPurella - SuperHerbs - Belka w artykułach (15-30.11.2019)

Walka o klienta na rynku alkoholi powoduje, że do sprzedaży wchodzą wciąż nowe produkty. Choćby bezalkoholowe. Jest się o co bić, bo w ciągu ostatnich 12 miesięcy Polacy wydali na alkohol 35,3 mld zł.

Największy wzrost sprzedaży w ciągu ostatniego roku przypadł piwom bezalkoholowym. Na rynku dostępnych jest coraz więcej marek i rodzajów takiego piwa – od klasycznych, po ciemne i smakowe. Ich sprzedaż wzrosła o 77 proc. r/r. To dość nieoczekiwany trend w kraju, gdzie roczne spożycie alkoholu na głowę wynosi 11 litrów czystego alkoholu. Całościowo rynek piwa urósł o 7 proc. i wart jest prawie 17 mld zł pozostawiając konkurencję daleko w tyle.

Znaczny wzrost spożycia (51 proc. r/r) zanotowały także wina musujące. Głównie hiszpańska cava i jej włoski, bardziej modny kuzyn – prosecco. Odpowiadając na potrzeby konsumentów na wprowadzenie tego rodzaju wina do swoich ofert zdecydowały się duże marki takie jak np. Martini czy Cin Cin. Wartość rynku win musujących to 437 mln zł i w porównaniu do ubiegłego roku wzrosła ona o 18 proc.

Ciekawą kategorią są też wina aromatyzowane. Klienci kupowali je 47 proc. częściej niż rok wcześniej a ich rynek wart jest 213 mln zł i wzrósł o 47 proc., co stawia tę kategorię w pozycji lidera jeśli chodzi o procentowy wzrost wartości sprzedaży.

Nie da się w alkoholowych zestawieniach pominąć whisky, którą Polacy cenią coraz bardziej. Pod względem wartości sprzedaży ustępuje miejsca tylko piwu oraz wódce a jej rynek wart jest już 2,4 mld zł. W ciągu roku wartość sprzedaży wzrosła o 14 proc. Konsumenci pokochali takie nowości jak whisky smakowa czy w tzw. małpkach, które w tym roku cieszyły się największym wzrostem sprzedaży w tej kategorii.

Maleje za to zainteresowanie klientów cydrem. Dziś Wartość sprzedaży tego napoju to 62 mln zł i jest to kategoria, która r/r zaliczyła największy spadek wartości – aż o 23 proc.

Na stałym poziomie trzyma się wartość rynku wódki. Dzięki kolorowym wódkom smakowym, małpkom i nalewkom wartość sprzedaży mocnych alkoholi to dziś 11,9 mld zł - w ciągu ostatnich 12 miesięcy wzrosła o 5 proc.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~aletheia 1 4 miesiące temu

    Trochę dziwne że piwo bezalkoholowe czy wino bezalkoholowe są zaliczane do grupy alkoholi.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony