REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BANER GŁÓWNY (GRUDZIEŃ 2019)

(fot. mat. prasowe Tesco UK)

Tesco planuje podwojenie swojego potencjału online dzięki sieci miejskich centrów realizacji zamówień (urban fulfillment center, UFC), które urządzane będą na nadmiarowej powierzchni sprzedażowej i magazynowej istniejących marketów sieci – raport Edge by Ascential.

REKLAMAPurella - SuperSuple - Belka w artykułach (01-15.12.2019)

Tesco dostrzega w kanale online szansę zwiększania przychodów – potencjalnie 15 proc. sprzedaży ogółem może w perspektywnie 2024 r. pochodzić z tego kanału. Część tego wzrostu można osiągnąć dzięki zwiększeniu wydajności, ale potrzebne są też dodatkowe „moce przerobowe”.

Detalista zdecydował, że w ciągu najbliższych trzech lat co najmniej 25 marketów sieci zostanie przebudowanych, a nadmiar powierzchni wykorzystany zostanie na potrzeby zautomatyzowanych centrów realizacji zamówień UFC. Każdy taki obiekt wymaga od ok. 1000 do 1500 mkw powierzchni logistycznej, zatem o tyle można będzie zmniejszyć nadmiarową powierzchnię magazynową i sprzedażową poszczególnych obiektów.

Pierwsze centrum UFC zostanie uruchomione w marcu przyszłego roku West Bromwich. Latem 2020 r. sieć chce uruchomić trzy takie obiekty, a do końca 2022 r. ma ich być łącznie co najmniej 25.

Zastosowane przez Tesco rozwiązanie, polegające na adaptacji istniejących obiektów, pozwoli dwu-trzykrotnie zwiększyć efektywność inwestycji. Dzięki budowie sieci centrów UFC Tesco może zwiększyć udziały kanału online w łącznej sprzedaży do 15 proc. i może potencjalnie pozyskać ok. 2 mln nowych klientów.

Największy brytyjski detalista pracuje też nad zwiększeniem wydajności różnych modeli dostaw. Obecnie sieć wykorzystuje model dostaw kurierskich samochodami dostawczymi oraz click&collect. Możliwe opcje na przyszłość to dostawy kurierskie małymi samochodami, rowerami lub z wykorzystaniem pojazdów autonomicznych. Inne testowane przez różnych detalistów rozwiązania to dostawy bez nadzoru – dostawy wprost do domu z wykorzystaniem tzw. inteligentnego zamka. Firme Edge wylicza także opcję dostaw, wzorowaną na modelu np. Ubera, czyli tzw. crowd delivery.

Edge by Ascential, Food & Beverage Sector Report, November 2019

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony