REKLAMAEuroShop_banner główny_styczeń/luty 2020

(fot. mat. prasowe Tesco UK)

Tesco planuje podwojenie swojego potencjału online dzięki sieci miejskich centrów realizacji zamówień (urban fulfillment center, UFC), które urządzane będą na nadmiarowej powierzchni sprzedażowej i magazynowej istniejących marketów sieci – raport Edge by Ascential.

REKLAMA

Tesco dostrzega w kanale online szansę zwiększania przychodów – potencjalnie 15 proc. sprzedaży ogółem może w perspektywnie 2024 r. pochodzić z tego kanału. Część tego wzrostu można osiągnąć dzięki zwiększeniu wydajności, ale potrzebne są też dodatkowe „moce przerobowe”.

Detalista zdecydował, że w ciągu najbliższych trzech lat co najmniej 25 marketów sieci zostanie przebudowanych, a nadmiar powierzchni wykorzystany zostanie na potrzeby zautomatyzowanych centrów realizacji zamówień UFC. Każdy taki obiekt wymaga od ok. 1000 do 1500 mkw powierzchni logistycznej, zatem o tyle można będzie zmniejszyć nadmiarową powierzchnię magazynową i sprzedażową poszczególnych obiektów.

Pierwsze centrum UFC zostanie uruchomione w marcu przyszłego roku West Bromwich. Latem 2020 r. sieć chce uruchomić trzy takie obiekty, a do końca 2022 r. ma ich być łącznie co najmniej 25.

Zastosowane przez Tesco rozwiązanie, polegające na adaptacji istniejących obiektów, pozwoli dwu-trzykrotnie zwiększyć efektywność inwestycji. Dzięki budowie sieci centrów UFC Tesco może zwiększyć udziały kanału online w łącznej sprzedaży do 15 proc. i może potencjalnie pozyskać ok. 2 mln nowych klientów.

Największy brytyjski detalista pracuje też nad zwiększeniem wydajności różnych modeli dostaw. Obecnie sieć wykorzystuje model dostaw kurierskich samochodami dostawczymi oraz click&collect. Możliwe opcje na przyszłość to dostawy kurierskie małymi samochodami, rowerami lub z wykorzystaniem pojazdów autonomicznych. Inne testowane przez różnych detalistów rozwiązania to dostawy bez nadzoru – dostawy wprost do domu z wykorzystaniem tzw. inteligentnego zamka. Firme Edge wylicza także opcję dostaw, wzorowaną na modelu np. Ubera, czyli tzw. crowd delivery.

Edge by Ascential, Food & Beverage Sector Report, November 2019

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony