REKLAMAMLEKOVITA - Święta Śmietanka - Baner Główny (14-19.12.2019)

(fot. materiały prasowe)

Tesco i McDonald's to pierwsze globalne marki, które będą zamieszczać reklamy internetowe wyłącznie u tych dostawców cyfrowych, którzy podpisali „złote standardy” IAB – Interactive Advertising Bureau (Biuro Reklamy Interaktywnej). Branża reklamowa chce oczyścić ekosystem reklamy cyfrowej -- informuje Marketing Week.

REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BELKA W ARTYKUŁACH (09-24.12.2019)

Giganci detalu i gastronomii będą – jeśli to tylko możliwe – zamieszczać reklamy wyłącznie u dostawców, którzy podpisali się pod inicjatywą IAB UK. Opracowane przez organizację „złote standardy” mają na celu zwalczanie oszustw reklamowych, poprawę bezpieczeństwa oraz doświadczenia osób zapoznających się z reklamą cyfrową. Aby uzyskać certyfikat, świadczeniodawcy muszą wdrożyć oprogramowanie ads.txt i przejść niezależny audyt grupy JICWEBS, która ustala standardy dla handlu cyfrowego. Muszą ponadto przestrzegać zasad ustanowionych przez Koalicję na rzecz Lepszej Reklamy, której celem jest ograniczenie formatów reklamy denerwujących i przerywających korzystanie z innych treści cyfrowych.

Obecnie stosowne certyfikaty uzyskało 95 właścicieli mediów, domów mediowych i firm technologicznych. Dzięki faktowi, że do inicjatywy przyłączyły się właśnie pierwsze duże firmy detaliczne, rośnie szansa na to, że w ich ślady pójdą kolejne, dzięki czemu szybciej uda się oczyścić ekosystem reklamy cyfrowej.

– Złote standardy od momentu ich sformułowania zostały dobrze przyjęte w branży. Fakt, że inicjatywę popierają obecnie wielcy reklamodawcy jest kluczowym spoiwem tej inicjatywy. Tesco i McDonald's stają się dla innych przykładem odpowiedzialności reklamujących się firm za poprawę reklamy cyfrowej. Tylko wtedy, gdy wszystkie branże włączą się do działania, osiągniemy prawdziwą zmianę – cieszy się Tim Elkington z zarządu IAB UK.

Tesco już wcześniej wyrażało frustrację, że tak znaczna część budżetu reklamowego firmy musi być „wyrzucana” na weryfikację reklam i kwestie techniczne, a nie na docieranie do konsumentów. Sieć ma nadzieję, że dzięki decyzji o kierowaniu reklam wyłącznie do dostawców, którzy spełniają złote standardy, uda się uwolnić ten marnowany budżet i efektywniej wydawać środki przeznaczone na reklamę.

Źródło: marketingweek.com

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony