REKLAMADan Cake - Mlekovita (bułeczki) - baner główny (czerwiec 2018)

(fot. materiały prasowe, Tesco)

Dwaj najwięksi brytyjscy detaliści – stacjonarny i online – podpisali kontrakt z organizacją GS1 w sprawie wdrożenia usługi productDNA, która pozwala zastosować jednolity standard w zarządzaniu bazami danych o produktach. Obaj detaliści będą wprowadzać „wspólny język” do baz danych w całym łańcuchu dostaw. Celem jest stworzenie współdzielonego przez całą branżę spożywczą katalogu produktów.

REKLAMABinaria (eMIXIT) - Belka w artykułach_v.1

Najważniejsze korzyści dla brytyjskiego detalu, wynikające z wdrożenia usługi productDNA, to wspólny dla wszystkich firm model baz danych, łatwiejsze i szybsze tworzenie katalogu produktów, współdzielonego przez dostawców i detalistów oraz niezależna weryfikacja baz danych, pozwalająca na poprawę jakości informacji o produktach.

– Handlowcy i dostawcy poświęcają zbyt dużo czasu na wyszukiwanie, sprawdzanie i wprowadzanie danych o produktach. Usługa productDNA oferuje pojedynczy i jednolity katalog danych, który jest naszą wspólną własnością i któremu wszyscy możemy zaufać. Oznacza to, że możemy się skupić na tym, co najważniejsze w naszych biznesach, pracując nad innowacjami i poprawiając doświadczenie zakupowe konsumentów – powiedział Mark Watson, dyrektor ds. planowania i łańcucha dostaw w Ocado.

Pierwsza faza wdrażania productDNA ma zaspokoić najważniejsze potrzeby firm z branży detalicznej w zakresie organizacji i przepływu danych. Jednak system będzie rozwijany i rozszerzany na inne pola, dostarczając całemu przemysłowi spożywczemu narzędzi do lepszego i tańszego zarządzania danymi.

– Gdy system productDNA zostanie powszechnie wdrożony w całej branży spożywczej, detaliści zyskają pełniejsze zaufanie do danych, które otrzymują. Zmniejszy się liczba pomyłek i niedokładności, a znacząco wzrośnie efektywność procesów przetwarzania danych – zapewnił George Wright, dyrektor handlowy, odpowiedzialny za świeżą żywność w Tesco.

Standard productDNA został opracowany przez globalną organizację non-profit GS1, która zrzesza 112 niezależnych oddziałów, działających w 150 krajach świata. Jej członkami są menedżerowie sieci detalicznych, gastronomicznych, placówek ochrony zdrowia i firm z innych branż. Celem organizacji jest wdrażanie jednolitych standardów w zarządzaniu bazami danych o produktach. GS1 zarządza m.in. systemem kodów kreskowych, z którego korzysta ponad 2 mln firm na całym świecie.

Stroną kontraktu podpisanego przez Tesco i Ocado był brytyjski oddział GS1 UK.

– Zarówno konsumenci, jak i rządy coraz głośniej domagają się od detalistów jasnych i dokładnych informacji o sprzedawanych produktach. Chodzi o takie kwestie, jak zrównoważona produkcja składników żywności, właściwości dietetyczne i zdrowotne produktów spożywczych, czy choćby tak proste sprawy jak odpowiadające rzeczywistości zdjęcia i opisy. GS1 UK, jako neutralna organizacja non-profit, ma za cel pomaganie branży w spełnianiu tych oczekiwań. Z radością przyjmuję fakt, że Tesco i Ocado zdecydowały się wdrożyć productDNA, dzięki czemu będą mogły dostarczać klientom precyzyjne i spójne informacje o produktach ze swojej oferty. Nasza międzybranżowa grupa doradców będzie stale pracować nad rozwojem systemu productDNA, tak by jak najlepiej zaspokajał potrzeby firm na ciągle zmieniającym się rynku – podsumował Gary Lynch, prezes GS1 UK.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony