REKLAMAWitpak, baner główny (lipiec-sierpień 2019)
Tesco poszerza w polskich sklepach ofertę produktów bez glutenu

Tesco poszerza w polskich sklepach ofertę produktów bez glutenu (Tesco Polska)

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research dla Tesco Polska, już co czwarty Polak sięga po produkty bezglutenowe. Stale zwiększające się zapotrzebowanie w kategorii produktów bez glutenu, cukru czy laktozy potwierdzają także dane sprzedażowe Tesco Polska.

REKLAMABIG InfoMonitor_belka w artykułach

Coraz większa grupa osób chorujących, zwiększająca się świadomość społeczna na temat nietolerancji pokarmowych, a także lepsza diagnostyka przyczyniają się do ciągle rosnącego zapotrzebowania na produkty  dedykowane osobom cierpiącym na celiakię.  Według raportu opublikowanego przez Research and Markets, możemy spodziewać się zwiększenia dynamiki wzrostu w najbliższych latach (prognozowany 5-letni roczny wskaźnik wzrostu na poziomie 9,8%).

Rezygnacja z glutenu stanowi również część popularnego stylu życia. Konsumenci coraz częściej decydują się na unikanie w jadłospisach konkretnych składników, w tym także laktozy czy cukru. Jedynie 19% Polaków korzystających z produktów bez glutenu, cukru lub laktozy robi to ze względów zdrowotnych, gdyż produkty te są niezbędną częścią ich diety. 55% badanych sięga po nie, ponieważ chce w ten sposób poprawić stan swojego zdrowia, a 25% urozmaica w ten sposób dietę, próbując nowych produktów. Wśród badanych, którzy nie korzystają z tego rodzaju produktów, 28% zastanawia się nad rezygnacją z żywności zawierającej gluten, cukier lub laktozę.

Trend ten z dużą skutecznością wykorzystują duże sieci handlowe. Jedną z najszerszych ofert produktów dedykowanych różnym potrzebom żywieniowym proponuje swoim klientom Tesco. Pod koniec 2015 roku sieć poszerzyła swoją ofertę i obecnie na półkach czeka na klientów blisko 1000 produktów bez glutenu, cukru, laktozy, dietetycznych i pochodzących z upraw ekologicznych. We wszystkich sklepach, należących do sieci Tesco Polska sprzedaż tych produktów w styczniu 2016 w stosunku do grudnia 2015 wzrosła o 25,21%. Jak wskazują badania, 74% respondentów kupuje tego rodzaju produkty w sklepach dużych sieci handlowych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony