REKLAMAKongres Mięsny 2018 - baner główny
Tesco musi zmienić wizerunek stoisk ze świeżą żywnością

Tesco musi zmienić wizerunek stoisk ze świeżą żywnością (fot. Konrad Kaszuba)

Tesco w kolejnych komunikatach przyznaje, że w Polsce ma wyjątkowo silną konkurencję. Presja kosztowa oraz narosłe w poprzednich latach zaległości inwestycyjne są wyraźnie widoczne w części placówek sieci. Tymczasem dyskonty modernizują swoje sklepy i konkurują cenami. Jeśli Tesco chce utrzymać swoją pozycję na polskim rynku, musi pokonać wiele trudności – uważają analitycy LZ Retailytics.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

– Problemy Tesco nie polegają wyłącznie na tym, że sieć działa w złym kanale i ma nieodpowiednie ceny. Są one znacznie głębsze. Detalista musi dokonać rewitalizacji swojej strategii handlowej i odbudować wiarygodny wizerunek, szczególnie w zakresie oferty produktów świeżych, która przyciąga klientów i buduje ich lojalność – uważa Sebastian Rennack, starszy analityk detalu w firmie LZ Retailytics.

Przykładowo, dział owocowo-warzywny w Tesco oferuje około 80 SKU, podczas gdy dyskonty przekroczyły 100 pozycji, nie licząc żywności organicznej, jaką oferują zarówno Aldi, jak i Lidl. Tesco oznacza ten dział zwyczajnie – Warzywa i owoce – podczas gdy dyskonty starają się przywoływać skojarzenia z tradycyjnym rynkiem owocowo-warzywnym, dlatego w Lidlu mamy Ryneczek Lidla, a w Biedronce Warzywniak.

Dział pieczywa w Biedronce jest wyposażony w oddzielne lady chłodnicze na świeże ciasto, drewniane regały na bułki i bagietki, a w ofercie jest rozszerzony wybór pączków, słodkich bułek czy ciastek. W supermarketach Tesco tego wszystkiego często brakuje. Podczas gdy Lidl kusi klientów brandem Chrupiące z pieca i eksponuje towar w eleganckich drewnianych regałach ze szklanym drzwiczkami i wiklinowymi koszykami, w niejednym supermarkecie Tesco wciąż jeszcze spotykamy druciane kosze na pieczywo.

– Martin Beháň ma przed sobą wiele wyzwań, choć trzeba przyznać, że w Tesco widać już pewną poprawę w zakresie jakości i świeżości produktów z obu omawianych kategorii. W ostatnich miesiącach pojawiły się też bardziej konkurencyjne ceny artykułów ogólnospożywczych. Tym niemniej Tesco musi przemyśleć zarówno strategię komercyjną, jak i podejście do brandingu, inaczej ryzykuje, że wyląduje na handlowej ziemi niczyjej, jako sieć niejasno zdefiniowanych „atrakcyjnych cen” – podsumowuje Sebastian Rennack.

Źródło: lebensmittelzeitung.net


 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 11

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 3
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"