REKLAMAMLEKOVITA - Święta Śmietanka - Baner Główny (14-19.12.2019)
Hipermarket Tesco w Warszawie

Hipermarket Tesco w Warszawie (materiały własne)

Hipermarkety czy małe sklepy osiedlowe? Jak wynika z badań, ponad 60 proc. Polaków woli robić zakupy w mniejszych, kompaktowych sklepach. Za tym trendem podążają sieci handlowe.

REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BELKA W ARTYKUŁACH (09-24.12.2019)

Po fascynacji wielkopowierzchniowymi obiektami handlowymi z przełomu lat dziewięćdziesiątych i początku XXI wieku, Polacy coraz częściej rezygnują z cotygodniowej zakupowej wyprawy i wybierają mniejsze sklepy. Badania przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Tesco Polska wskazują, że ponad 60 proc. z nas najczęściej robi zakupy w dyskontach, supermarketach i małych sklepach osiedlowych w pobliżu miejsca zamieszkania.

Wpływ na wybór sklepów ma także zmiana sposobu życia Polaków. Robimy mniejsze zakupy, ale odwiedzamy sklepy częściej - 61 proc. Polaków wybiera się do sklepu codziennie lub co 2-3 dni. To fakt nie bez znaczenia dla przyszłości dużych hipermarketów w kraju.

- Małe supermarkety i dyskonty bardzo skutecznie zagospodarowały niszę między formatami wielkopowierzchniowymi a kameralnymi osiedlowymi sklepikami czy sieciami sklepów convenience. Mogły o tym zadecydować dwa niezależne czynniki. Po pierwsze, unikatowe połączenie znanego asortymentu w atrakcyjnej cenie z dobrą organizacją wnętrza sklepu. Drugi czynnik to zachodzące zmiany w naszych w stylach zakupowych, szczególnie jeżeli chodzi o e-commerce. Przeniesienie części zakupów do sfery online, sprawia, że wybieramy sklepy lepiej dopasowane do naszych bieżących potrzeb – hipermarkety nagle okazują się za duże, a osiedlowe sklepy nie mają wystarczającej oferty  – podkreśla Piotr Zimolzak z Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research.

Aż 40 proc. z nas deklaruje, że supermarkety, dyskonty i sklepy osiedlowe w pełni zaspokajają potrzeby co do podstawowych produktów. Badania opinii potwierdzają także wyniki rynkowe poszczególnych formatów.

Jak wynika z badania, współcześni polscy klienci są przywiązani do konkretnych produktów. Ponad 88 proc. z nas deklaruje, że ma swoje ulubione towary, które wybiera najczęściej. Tylko 12 proc. Polaków podejmuje decyzje zakupowe dopiero przy półkach w sklepie. Szeroki asortyment jako kryterium wyboru sklepu wydaje się zatem tracić na znaczeniu.

Zmiany zachodzące w polskim Tesco są konsekwencją wszystkich tych trendów. Firma postawiła na cieszące się rosnącą popularnością wśród konsumentów mniejsze hipermarkety kompaktowe i supermarkety. Sama gama produktów we wszystkich sklepach została uproszczona.

- Jako klienci cenimy swój czas, dlatego najchętniej wybieramy te sklepy, w których szybko i sprawnie kupimy znane produkty. Tym potrzebom najlepiej odpowiadają mniejsze sklepy Tesco – wyjaśnia Michał Sikora z biura prasowego sieci Tesco.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Ryba 2 miesiąc temu

    @kamis393: z jakiego miasta piszesz? Które Tesco Twoim zdaniem tak wygląda? Łączmy się w relacjach!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Kamis393 1 miesiąc temuocena: 100% 

    Wierzyć się w te dane nie chce... Ja i większość moich znajomych robi zakupy w hipermarketach, ponieważ lubimy mieć szeroki wybór asortymentu. Więc jeśli to prawda, że i Carrefour chce zmiejszać formaty swoich sklepów to cóż... W Tesco po zmianie formatu aż nie chce się robić zakupów...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony