REKLAMATZMO - Bella - Baner Główny (28.05- 11.06.2020)
Tesco przestawia się w Polsce na model dwuformatowy

Tesco przestawia się w Polsce na model dwuformatowy (fot. Konrad Kaszuba)

Jak wynika ze sprawozdania finansowego za rok 2019/20, Tesco Polska w minionym roku finansowym konsekwentnie realizowało plan restrukturyzacji sieci placówek w ramach modelu dwuformatowego – hipermarkety kompaktowe i supermarkety. W ramach tego procesu łączna powierzchnia handlowa, jaką detalista dysponuje w Polsce, skurczyła się z 725 tys. do 527 tys. mkw. Według planów, na koniec roku będzie to niespełna 422 tys. mkw.

REKLAMANutrend - ISODRINX - belka w artykułach (28.05 - 02.06.2020)

Liczba sklepów Tesco w Polsce na koniec roku 2019/20 to 329 placówek. Rok wcześniej było ich 353, w ciągu roku zamknięto więc 24 markety. Kolejnych 59 zostało poddanych restrukturyzacji – z reguły oznaczało to zmniejszenie powierzchni sali sprzedaży.

Łączna powierzchnia sprzedaży w Polsce na koniec poprzedniego roku wynosiła ok. 725 tys. mkw. W ciągu roku zmniejszyła się o ok. 198 tys. mkw – w tym ok. 90 tys. mkw. to łączna powierzchnia sklepów zamkniętych, a o ponad 107 tys. mkw. zredukowano powierzchnię funkcjonujących placówek. Obecnie łączna powierzchnia sprzedaży, jaką Tesco dysponuje w Polsce, to 527 tys. mkw.

Na bieżący rok Tesco planuje dalsze redukcje sieci stacjonarnej w Polsce. Łącznie detalista zamierza pozbyć się ok. 105 tys. mkw powierzchni sprzedaży, z czego o niespełna 39 tys. mkw zmniejszy się powierzchnia placówek funkcjonujących, a 66 tys. mkw to łączna powierzchnia sklepów przeznaczonych do zamknięcia. Na koniec roku Tesco będzie dysponować w Polsce niespełna 422 tys. mkw. powierzchni sprzedaży.

W roku fiskalnym 2019/20 sprzedaż netto w Polsce – bez paliw – wyniosła 7 mld 144 mln zł. Rok wcześniej było to ok. 10,5 mld zł. W październiku 2019 r. władze grupy Tesco zapowiedziały, że celem dla polskiego oddziału sieci jest osiągnięcie marży operacyjnej rzędu ok. 3 proc., przy sprzedaży rzędu niespełna 5 mld zł rocznie.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 16

  • 6
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 4
    OBOJĘTNY
  • 4
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Analityk 1 miesiąc temu

    Rudy działa! Idzie dobrze. Tylko kto kupi to w czasach covid ?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony