REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BANER GŁÓWNY (GRUDZIEŃ 2019)

(fot. Pixabay CC0)

Brytyjski detalista uzyskał korzystną dla siebie decyzję w sprawie publikowanej przez niemieckiego dyskontera reklamy prasowej, nawołującej „Przejdź do sieci Aldi, a zaoszczędzisz 45 proc.”. W reklamach Aldi dokonywał porównania swojego koszyka zakupowego z analogicznym koszykiem Tesco. Jednym z porównywanych produktów był drogi szampan Moet et Chandon – informuje The Independent.

REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BELKA W ARTYKUŁACH (09-24.12.2019)

W reklamach, zamieszczanych przez sieć Aldi w brytyjskiej prasie w okresie przedświątecznym w końcu 2018 r., porównano cenę luksusowego szampana marki Moet, który w Tesco kosztował wówczas ponad 61 funtów, podczas gdy w dyskontach Aldi tylko ponad 32 funty. Przedstawiciele brytyjskiej sieci argumentowali przed komisją ds. etyki reklamy, Advertising Standards Authority (ASA), że włączenie luksusowego produktu do koszyka zniekształciło porównanie cen w obu sieciach – relacjonuje The Independent.

Aldi bronił się argumentem, że porównywanie cen dowolnych produktów jest „naturalnie dopuszczalne”. Jednak ASA przychylił się do stanowiska Tesco i orzekł, że na podstawie porównania jednego produktu Aldi wywołał w konsumentach uogólnione wrażenie, że przenosząc się z zakupami z Tesco mogą osiągnąć znaczące oszczędności.

„W Tesco dostępne były szampany w średnich i niskich cenach, zarówno markowe, jak i marki własnej, których ceny bardziej oszczędni konsumenci mogli uznać z bardziej porównywalne z cenami produktów z oferty Aldi. W związku z tym należy stwierdzić, że włączenie produktu marki Moet do koszyka porównawczego zniekształciło wyniki porównania i mogło wprowadzać konsumentów w błąd” – uzasadnił swoją decyzję ASA i dodał, że w przyszłości Aldi powinien w tego rodzaju porównaniach uwzględniać produkty codziennego spożycia, a nie towary luksusowe.

Rzecznik niemieckiego dyskontera oświadczył, że sprawa dotyczy reklamy sprzed siedmiu miesięcy i rozstrzygnięcie ASA nie wpłynie na bieżącą kampanię Swap and Save, która jasno pokazuje, ile konsumenci mogą zaoszczędzić, przenosząc się do sieci Aldi.

Źródło: independent.co.uk

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ktośtamnapewno 1 4 miesiące temu

    Jak poszło o trunek to kiedy ALDI podpisze umowę z Polskim YouTube. Jak kosztowny to niech ALDI da nim przez wpłaty co mięsiąc. Bo niemiecki YouTube jest otaśmowany hasłami YouTube i podobnych samych siebie wartych firm.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony