REKLAMAMLEKOVITA - Baner główny (kwiecień 2018)
Hipermarket Tesco Extra w Warszawie

Hipermarket Tesco Extra w Warszawie (materiały własne)

Sprzedaż Grupy Tesco w 2017 roku wzrosła o 2,3 proc. do poziomu 51 mld funtów. Znacznie bardziej optymistyczne są informacje o zysku przed opodatkowaniem - ten wzrósł o 28,4 proc. do 1,64 mld funtów. W Polsce przychody firmy osiągnęły prawie 10,6 mld złotych. To znacznie mniej, niż rok temu.

REKLAMARTA - belka w artykułach - kwiecień 2018

Łączna sprzedaż Tesco w Polsce wyniosła 10,58 mld złotych. Przed rokiem było to 11,188 mld zł. W 2017 roku działało 440 sklepów. Obecnie funkcjonuje 429 placówek - przez rok zamknięto 14 punktów.

Jak podaje Tesco, ostatnie trzy miesiące były już dziewiątym kwartałem z rzędu, w którym wygenerowano wzrost sprzedaży.

- To był kolejny rok mocnego rozwoju. Coraz więcej klientów wybiera zakupy w Tesco, a nasza marka rośnie w siłę, ponieważ klienci doceniają poprawę jakości - komentuje wyniki Dave Lewis, dyrektor wykonawczy Tesco Plc.

Jak zaznaczył, ostatnie miesiące stały pod znakiem wzrostu rentowności. W II połowie roku osiągnął on poziom 3 proc. - Generujemy znaczne ilości gotówki, a nasze zadłużenie netto spadło o prawie 6 mld funtów w ciągu ostatnich 3 lat. To wszystko sprawia, że jesteśmy na drodze do realizacji celów średnio-terminowych - powiedział Dave Lewis.

Aktualny plan Tesco zakłada, że rentowność firmy ma wzrosnąć do poziomu nawet 4 proc. w okresie obrachunkowym 2019/2020.

Obecne zadłużenie netto wynosi 2,6 mld funtów. W ciągu ostatniego roku spadło o ponad 1 mld funtów. Całkowity dług Tesco wynosi ponad 12 mld funtów i zmalał o ponad 4 mld funtów.

Na rynku brytyjskim Tesco udało się istotnie zwiększyć liczbę klientów w swoich sklepach. Udało się to zrobić, m.in. dzięki ostrzejszemu pozycjonowaniu cenowemu, co było możliwe dzięki bliskiej współpracy z dostawcami, z którymi pracowano nad zminimalizowaniem wpływ inflacji kosztów. W tym obszarze bardzo ważną rolę odegrała także marka własna. Tesco planuje w nadchodzącym roku bardzo mocno pracować nad ofertą private label. Firma rozpoczyna pełne odnowienie oferty podstawowej marki własnej. W ciągu ostatniego roku udział marek własnych w obrotach sieci na wyspach wzrósł o prawie 1 proc., a wzrost nastąpił dzięki nowym produktom i markom, takim jak linia Wicked Kitchen, czy Hearty Food.

Sprzedaż Tesco w Europie Centralnej spadła o 1,6 proc. przy stałym kursie wymiany walut i zamknięciu nierentownych sklepów. Sprzedaż LfL wzrosła 0,3 proc. wzrostu dzięki większej sprzedaży żywności (o 1,2 proc.) oraz formatowi convenience (3,2 proc.). Firma poprawiła marże.

W krajach Europy Środkowej Tesco skupiło się na ograniczeniu zakresu oferty asortymentowej i poprawie jej jakości. Wzrost sprzedaży świeżej żywności o 1,2 proc. został zrównoważony spadkami w odzieży i produktach non food.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"