REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)

(Tesco Polska)

Tesco wprowadza na sklepowe półki świeże soki i smoothie, których opakowania wykonane są w 30 proc. i 50 proc. z r-PET – ponownie przetworzonego plastiku. To kolejny krok sieci w ograniczaniu wpływu opakowań plastikowych na środowisko.

REKLAMAROS-SWEET (MORESO) - Belka w artykułach (14-30.06.2019)

Dla klienta sklepów Tesco zmiana, na pierwszy rzut oka jest niezauważalna dla klienta, ale niesie za sobą większe korzyści dla środowiska. Butelki w opakowaniach 250ml oraz 1 l wykonane są w 30 proc. z odzyskanego materiału, natomiast butelki 750 ml posiadają w składzie opakowania 50 proc. plastiku z recyklingu.

Używany w produkcji materiał r-PET to poliester produkowany ze zużytych plastikowych opakowań, głównie butelek po napojach. Dzięki temu wykorzystywany w produkcji materiał pochodzi częściowo z już przetworzonych odpadów, a dodatkowo nadaje się do ponownego wykorzystania, przyczyniając się do wdrażania idei obiegu zamkniętego.

Zmiana receptur opakowań soków i smoothie Tesco oznacza rocznie ponad 9 ton mniej plastiku w skali kraju.

Jak wynika z analiz PlasticsEurope, w 2017 roku w Europie wyprodukowanych zostało aż 64,4 milionów ton opakowań plastikowych. Spośród nich 7,4 proc. przypada na opakowania PET. Jak pokazują badania, z każdym rokiem zwiększa się świadomość odnośnie wpływu opakowań na

Na początku roku Tesco zobowiązało się, że do 2025 roku wszystkie opakowania produktów marki własnej będą możliwe do recyklingu bądź ponownego wykorzystania, a wcześniej - do końca 2020 roku, ze składów opakowań Tesco zostaną wyeliminowane materiały nienadające się do przetworzenia. Firma chce także ograniczać skalę odpadów opakowaniowych w sklepach. Tesco będzie również rozwijać współpracę z detalistami, producentami i ekspertami z obszaru opakowań, aby wspólnie maksymalizować skalę odzysku, przetwarzania i ponownego wykorzystania materiałów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony