REKLAMAMarket Roku 2018  - baner główny

Sieć Tesco planuje uruchomić na wszystkich czterech rynkach w Europie Centralnej, w tym Polsce, nowy koncept supermarketu. Firma chce w pierwszym etapie otworzyć 4-6 placówek w największych miastach Polski, Węgier, Słowacji i Czech – dowiedział się portal wiadomocihandlowe.pl. Brytyjski operator chce także zwiększyć inwestycje na rynku europejskim.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

(materiały prasowe)

Tesco opracowało już nowy projekt sklepu w formacie supermarketu. Plan zakłada, że placówki nowego typu ruszą w największych miastach Europy Centralnej, można więc założyć, że na początku będą mogli odwiedzić je mieszkańcy Warszawy, Pragi, Bratysławy i Budapesztu. Placówki mają powstać w zupełnie nowych lokalizacjach, jednak rozważany jest także scenariusz gruntownej modernizacji już istniejących sklepów. Można zakładać, że jeśli nie pojawią się żadne przeszkody, pierwsze supermarkety w nowym koncepcie powstaną w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy, a najdalej 2-3 lat.

- Zamierzamy też opracować format, który będzie lepiej dopasowany do potrzeb współczesnego konsumenta – mówił (we wrześniowym wywiadzie) dla portalu wiadomoscihandlowe.pl Matt Simister, Chief Executive Officer, Tesco Central Europe. Szef Tesco na Europę Centralną nie chciał jednak mówić o szczegółach projektu, ani tego, kiedy można się spodziewać testów nowego konceptu sklepów w Polsce. - W tej chwili nie mogę mówić o szczegółach, ani o kalendarzu uruchomienia tego projektu - zaznaczył.

Nowe koncept supermarketu będzie spojrzeniem Tesco w przyszłość handlu i zmieniające się potrzeby konsumentów. Placówka skupi się na wygodzie i dostarczeniu wysokiej jakości doznań zakupowych. Pojawi się w niej wyselekcjonowana oferta z mocnym akcentem na produkty świeże i typu food to go. Wnętrze sklepu będzie odróżniało się od dotychczasowych rozwiązań, ograniczona zostanie liczba regałów, a znaczną część powierzchni handlowej zajmą meble przypominające „wyspy” z produktami.

Fakt, że Martin Beháň, obecny dyrektor zarządzający Tesco w Polsce jest ekspertem od formatu supermarketów, może pomóc w stworzeniu efektywnej strategii rozwoju dla nowego konceptu sklepów w tym formacie w Polsce.

Jednocześnie firma Tesco planuje modernizację supermarketów na polskim rynku. - One (supermarkety – red.) również czekają na swoją kolej, aby stać się bardziej funkcjonalnymi obiektami. Zamierzamy poprawić nawet tak podstawowe rzeczy, jak instalacje sanitarne, by zmianę na lepsze odczuł także nasz personel. Wiele sklepów przechodzi lub przejdzie naprawdę gruntowną modernizację, której w ogóle nie będzie widać z zewnątrz. Dlatego rozważamy odświeżenie elewacji budynków Tesco, przynajmniej w niektórych przypadkach – wylicza Matt Simister.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 17

  • 6
    BARDZO PRZYDATNY
  • 5
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 4
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"